На борда на големия кораб VW Passat Alltrack
Източник: Христо Петров

А ко уестърните ни разказаха подробно за Златната треска на Запад, то за Аутбек, австралийският й аналог, не се е говорило толкова много. Тук, след Дънди Крокодила, властва Subaru Outbacк, който положи основите на тази ниша. Новият Outback обаче поизневери на традицията, тъй като моделът вече е превърнат в голям кросоувър.

Формулата обаче е запазена при Audi A6 Allroad (ценово в друго измерение) и Volvo XC70, а отскоро тази ниша се допълва от Skoda Octavia Scout, SEAT X-Perience, Opel Insignia Country Tourer (прави ви впечатление, че споменах три модела от портфолиото на VW Group).

Вижте нашата галерия "Зад волана на VW Passat Alltrack"

Източник: Христо Петров

Философията, която VW Passat Alltrack изповядва, аз я изучавам от години. Макар и сложна като наука, именно този тип автомобили аз определям като едни от най-смислените на пазара. Причината: чудесен сбор между два свята - този на леките автомобили и SUV моделите.

Но още сега ще кажа ясно и точно, за да няма неясноти: Passat Alltrack е много далеч от високата проходимост, вероятно доста зад Outback и XC70, но пък е по-добър на пътя.

Източник: Христо Петров

Иначе във VW работят гениални хора. Няма да правя тъпи препратки към „Дизелгейт“ и гениалния им лъжлив софтуер, който им струва милиарди. Истината е, че има достатъчно умни хора, които да видят какво направиха едни други гении, тези, които измислиха Crocs.

Гумени галошки (или пантофи, не знам) във всевъзможни цветове, с грайфери, много леки и евтини. И започнаха да правят всевъзможни вариации по темата.

ТУК МОЖЕ ДА РАЗГЛЕДАТЕ ВСИЧКИ СНИМКИ НА PASSAT ALLTRACK

През 2012 г. инженерите на VW измислиха универсалната модулна платформа MQB. Вкараха в целия този процес 70 млрд. евро, които сега избиват със страхотни продукти: Audi A3, Volkswagen Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Skoda Superb и Volkswagen Passat. А също и Passat Alltrack.

Източник: Христо Петров

Alltrack е обикновен Passat във вариант комби. Но нека да е ясно: не искам да отправям обиди, като казвам обикновен. Напротив. Ще кажа, че Passat е еталонът в сегмента, по който се равняват абсолютно всички: Mondeo, Talisman, Mazda6, Insignia, 508, Avensis. Моделът изглежда изключително добре, но още по-добре изглежда от мястото на шофьора.

И тук идва Alltrack, който надгражда над тази визия. Моделът е приспособен за условията, в които европейските градски малчугани ще се намерят в истински ад: кв. Борово в София например, където трябва да катериш високи бордюри, ако искаш на паркираш. Или ако случайно решиш да отидеш до Видин, но по стария път след Монтана.

В такива условия Passat Alltrack е блестящ. Увеличеният клиренс се справя с бордюрите, а дългото междуосие се справя чудесно с дупките и неравностите на пътя.

Макар че окачването е почти същото като при Passat Variant, но с изменени характеристики на пружините и амортисьорите. Пътният просвет е увеличен с 27,5 мм (до 174 мм), а отпред и отзад са добавени задължителните защитни кори под пода, както и нови брони.

Източник: Христо Петров

Тези дребни детайли, комбинирани с широката хромирана решетка отпред и двата големи, трапецовидни ауспуха отзад, придават на Passat Alltrack наистина внушителен вид. Такъв, който кара хората да се заглеждат, и който ме привлича изключително много. В този дизайн има нещо повече от чистата елитарност на седана, затова Alltrack би бил моят избор.

С една уговорка: макар и ъглите за заход и отход да са увеличени с по няколко градуса, и просветът да е 174 мм, Alltrack няма офроуд способности, каквито трябва да има представител на тази ниша.

Клиренсът е много нисък, затова и не съм се опитвал да карам офроуд. Излязохме с фотографа малко извън асфалтирания път, за да направим снимките. И в една нищо и никаква локва предницата задра дъното.

Източник: Христо Петров

На борда се чувствам превъзходно. Моделът е „наточен“ – много екстри, перфорирана кожа, добро аудио. Но най-важното: ергономията буквално ме изумява. Дизайнът не е крещящ, но е перфектно подреден. Всичко е точно там, където очаквам и искам да бъде. Зигиталното приборно табло, каквото първо видяхме в Audi, е налично и тук. Изглежда прекрасно.

За мен изглежда ненужно, но трябва да го отбележа. Просторът в купето е наистина впечатляващ. Особено отзад, където синът ми може да си прави обиколки, ако се схване на дълъг път. Багажникът и неговите 639 л (стига до близо 1800 л при сгъване на задните облегалки) обем също впечатляват.

Източник: Христо Петров

Задвижването е характерното за VW – Haldex, който се използва и от стандартния Passat с четири задвижващи колела. Автомобилът предлага и електронен режим Off-road, какъвто имаше и предишното поколение на модела. Разликата сега е, че се включва през менюто на мултимедията, а не чрез отделен бутон.

Иначе режимът включва системата за спускане по наклон, намалява реакцията на дросела при натискане на педала на газта, променя момента за смяна на предавките, а също превключва адаптивното шаси DDC с електро-управляеми амортисьори в комфортен режим. Има и електронна имитация на блокировка на междинния диференциал. И това е.

Източник: Христо Петров

Задвижването се осигурява от четири „четворки“ – един бензинов и три дизелови. Бензиновият агрегат е с 220 к.с., докато дизелите са съответно със 150, 190 и 240 к.с. Аз карам средния вариант със 190 к.с. Доста приятно ускорение от 8,0 секунди до 100 км/ч, но по-впечатляващо е междинното ускорение, където 400-те нютон метра си казват думата.

Агрегатът е еластичен и плавен като работа. Свързан е с 6-степенна DSG трансмисия (не 7, за да се справя с големия въртящ момент), която повечето фенове на марката познават добре. Не изпъква, но пък и не откривам някакви проблеми при работата й.

Източник: Христо Петров

Най-интересното е, че този автомобил, дълъг 4,8 метра, стои доста добре в завои, като умишлено пробвах това. Задницата не му олеква и не тръгва да те изпреварва, когато влезеш с висока скорост и натиснеш спирачките.

На магистралата нещата са… перфектни. Автомобилът буквално плува върху неравната „Тракия“, навъртането на километри е удоволствие, защото дългото междуосие си казва тежката дума за комфорта. В сладки приказки с Христо съм се закрепил на около 120-130 км/ч, за да видя на борд компютъра разход от 6,5 л/100 км. Това ми допадна. А с по-малкия дизел разходът щеше да е надъхващ (с Skoda съм го усещал) като саундтрака на „Роки“.

Не ми допадна разходът в града, където теглото от близо 1800 кг си казва думата и компютъра показва около 10, че и повече.

Източник: Христо Петров

Подобно на предметите, създадени да се харесат на голям кръг хора, Passat Alltrack е наистина прекрасен автомобил. Ако можеше да се справя с някакви офроуд задачи, щях да го нарека перфектен. Сега ще му дам оценка отличен. Но има два проблема: нито един болт или детайл в него не иска да излезе извън пътя, защото просто не може. Този автомобил се чувства перфектно на магистралата, още по-любопитното е, че се справя и в завоите, където 400-те нютон метра на прекрасния дизел (в Западна Европа не съм сигурен, че мислят така) издърпват автомобила много прецизно за кола с дължина 4,8 метра. Вторият проблем е, че аналогична Skoda Superb Combi е с 3000 лв. по-евтина. Вярно, не е повдигната, но пък вероятно ще се справи със същите препятствия.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики:

VW Passat Alltrack 2,0 TDI 4MOTION DSG

Размери

Дължина, мм: 4777

Широчина, мм: 1832

Височина, мм: 1506

Междуосие, мм: 2789

Собствено тегло, кг: 1705

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 190 при 3600-4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 400 при 1900-3300

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,0

Среден разход, л/100 км: 5,2

Вредни емисии СО2, г/км: 137

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 73 220

КОНКУРЕНТЪТ

Volvo XC70 D4 AWD

Размери

Дължина, мм: 4838

Широчина, мм: 1925

Височина, мм: 1604

Междуосие, мм: 2815

Собствено тегло, кг: 1860

Двигател

Тип: 5-цилиндров, редови, турбо

Работен обем, куб. см: 2400

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 181 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 420 при 1500-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,8

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 84 430

Съдията: - Подсъдимия, защо открадна кравата? - Господин съдия, тя ме погледна, аз я погледнах... и някакси... просто ей така се случи... съдбата ни събра!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Администрацията на Тръмп изготви обща схема за преговорите за митата

Администрацията на Тръмп изготви обща схема за преговорите за митата

Свят Преди 58 минути

Очаква се те да се състоят на етапи през следващите два месеца

Смъртоносна свада в нюйоркското метро: Мъж беше намушкан и убит

Смъртоносна свада в нюйоркското метро: Мъж беше намушкан и убит

Свят Преди 1 час

Според полицията между двама мъже възникнал спор в мотриса, след като нападателят настъпил жертвата си

<p>Как папа Франциск наруши традицията - дори в смъртта си</p>

Как папа Франциск наруши традицията - дори в смъртта си: Плановете за последното му сбогуване

Свят Преди 2 часа

Ватиканът се готви за исторично сбогуване с понтифика

Светла събота е

Светла събота е

Любопитно Преди 2 часа

Почитаме и паметта на свещеномъченик Василий, епископ Амасийски

Пролетна вихрушка: Дъжд, гръмотевици и захлаждане в събота ☔

Пролетна вихрушка: Дъжд, гръмотевици и захлаждане в събота ☔

България Преди 2 часа

Денят започва с мъгла на места, следобедите носят валежи и застудяване

Да благодарим на ChatGPT излиза скъпо, но си струва

Да благодарим на ChatGPT излиза скъпо, но си струва

Технологии Преди 2 часа

Благодарностите изразходват ресурси за милиони

Приключи поклонението пред тленните останки на папа Франциск

Приключи поклонението пред тленните останки на папа Франциск

Свят Преди 10 часа

Около 250 000 души са успели да отдадат почит на покойния папа

ЕС дава 15 милиона евро за армията на РС Македония

ЕС дава 15 милиона евро за армията на РС Македония

Свят Преди 10 часа

Средствата ще се използват за набавяне на различно оборудване

Кой екзекутира висш руски генерал насред Москва

Кой екзекутира висш руски генерал насред Москва

Свят Преди 11 часа

Украйна не е поела отговорност за взрива днес

Ново земетресение близо до Истанбул в Турция

Ново земетресение близо до Истанбул в Турция

Свят Преди 11 часа

Трусът е бил с епицентър под Мраморно море

Зеленски: Крим принадлежи на Украйна

Зеленски: Крим принадлежи на Украйна

Свят Преди 13 часа

Зеленски: Украйна не разполага с достатъчно оръжия, за да си върне контрола над Кримския полуостров

МВФ: Очакваме България в еврозоната през 2026 г.

МВФ: Очакваме България в еврозоната през 2026 г.

България Преди 13 часа

Това заяви директорът на европейския департамент на МВФ Алфред Камер

Украйна и ЕС с контрапредложение за мир

Украйна и ЕС с контрапредложение за мир

Свят Преди 14 часа

Документът показва, че Украйна и ЕС се противопоставят на някои от предложенията на САЩ

Олимпиадата на любовта слага край на индивидуалните изпитания в “Един за друг”

Олимпиадата на любовта слага край на индивидуалните изпитания в “Един за друг”

Любопитно Преди 14 часа

Коя ще бъде последната “Супер двойка” във Вилата на любовта?

Катастрофа на две коли и патрулка в София

Катастрофа на две коли и патрулка в София

България Преди 14 часа

Полицаите са били на път към подаден сигнал за домашно насилие

Докладчикът по правата на човека в СЕ се намеси за ромите от "Захарна фабрика"

Докладчикът по правата на човека в СЕ се намеси за ромите от "Захарна фабрика"

Свят Преди 15 часа

Конгресът застава твърдо зад защитата на правата на човека и достойнството на всички в Европа, включително и на ромите