Я вно Илон Мъск държи да е постоянно под светлините на прожекторите, след като реши да открие своя завод-чудо, докато все още е на едва 14% завършен. За да сме коректни, официалното откриване пред гостите ще е на 29 юли, но вчера заводът са посетили журналисти от Bloomberg и Wired.
Това не му попречи снощи да направи официално откриване на Gigafactory в пустинята Невада, в който са инвестирани близо $5 млрд.
Когато бъде завършен, огромният завод ще се разпростира върху площ от 3 048 000 кв. м, което е близо 147 NFL футболни игрища. По този начин заводът ще се превърне в една от най-големите сгради в света.
Впечатляващо, но с това само започват впечатляващите цифри. От Tesla твърдят, че в Gigafactory може да работят 10 000 и повече хора в следващите три до четири години. Най-впечатляващата част се крие във твърдението, че заводът ще произвежда 35 гигават часа батерии към 2018 г. Това е еквивалентно на световното производство на батерии през 2014 г.
Нещо повече, според Мъск заводът има капацитет за производство на 150 гигават часа батерии, ако търсенето го налага. За да се добие представа за мощността, Ню Йорк изразходва 52 гигават часа електричество годишно.
Tesla работи по Gigafactory в сътрудничество с Panasonic. Двете компании имат споразумение на стойност $1,6 млрд. Японската компания в момента монтира машини и произвежда роботи в запечатани помещения с контролирана влажност. Процесът на производство на батерии се очаква да стартира към края на годината.
Първата задача за Tesla ще бъде да произведе достатъчно батерии за около 400 000 предварителни поръчки за Model 3. До 2018 г. компанията ще разшири производствения си капацитет до 500 000 автомобила годишно – 2 години по-рано от очакваното. След по-малко от година, от Gigafactory ще бъдат завършени 31%. Предвижда се целият покрив на завода да е покрит от слънчеви панели.
Още по темата:
Несъществуващият влекач Nikola получи поръчки за $2,6 млрд.
Към 2020 г. компаниите ще харчат по $25 млрд. за автономно шофиране
Renault-Nissan е световен лидер в сегмента на електромобилите
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!