С лед месеци спекулации относно дизайнът на фаровете, освежената Octavia вече е тук и потвърди слуховете. Новият външен вид със сигурност придава едно по-дръзко излъчване на автомобила, отличавайки го сред конкурентите в сегмента. Остава сега да видим дали фаровете ала Mercedes E-Class ще бъдат приети от всички клиенти. С новите фарове идва и full LED технологията, заменяща досегашната комбинация от bi-xenon + LED дневни светлини.
Другият лек детайл, който е променен, се вижда предната броня и променените фарове за мъгла. Малко или много, това е по екстериора. Профилът е същият, докато отзад е променена само конфигурацията на светлините в блока на LED стоповете. Предлагат се и нови джанти.
В интериора също е взето нещо от Kodiaq и това е 9,2-инчовият сензорен дисплей на Columbus инфетейнмънт системата в топ нивото на оборудване. Изчезнали са бутоните около екрана, които са заменени сензорни, за да се придаде едно по-моделно излъчване на централната конзола. Всички четири инфотейнмънт системи вече са със сензорни дисплеи и стъклен дизайн за по-моделно излъчване. Предлага се и амбиентно осветление по подобие на Superb и обновения Seat Leon.
От Superb са взаимствани няколко асистиращи системи. Срещу допълнително заплащане клиентите ще могат да поръчат система за защита на пешеходците, работеща съвместно с Front Assist, а асистентът на подпомагане на паркирането е модернизиран. Други новости във фейслифта на Octavia са Rear Traffic Alert и Blind Spot Detection, а също и асистент срещу заклащане на ремарке. Екстра е воланът с подгрев, както и масичките на гърба на предните седалки.
За задвижването се грижат пет бензинови и четири дизелови двигателя, чийто работен обем варира от 1,0 до 2,0 литра, а мощността им – от 84 до 184 к.с. почти всички двигатели могат да се поръчат с 6- или 7-степенна DSG кутия, докато 1,8 TSI и 2,0 TDI могат да се поръчат със система за задвижване на четирите колела. Dynamic Chassis Control (DCC), който дебютира по-рано тази година, предлага режимите Comfort, Normal и Sport.
Информация за vRS липсва, но това е защото спортното попълнение на гамата е планирано за началото на 2017 г. Говори се, че vRS ще разчита на по-мощен 2.0 TSI двигател, вероятно с 245 к.с.
Фейслифтът на Octavia влиза в продажба от края на тази година, а доставките ще започнат в началото на 2017.
Четете още:
Daimler ще построи най-големият в Европа завод за батерии
Водородната Honda Clarity изминава 589 км, доста над пробега на Tesla S
Китайската Lynk & Co ще променя облика на автомобилния пазар
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!