Р ешението, което Volkswagen Group предложи за справяне с екологичното замърсяване, което се прикриваше с лъжливия софтуер по „Дизелгейт“, не работи. Да това заключение е стигнала една от европейските клиентски организации, тествала Audi Q5.
VW твърди, че тяхното решение на сложния казус, засягащ 8,5 млн. автомобила в Европа, ще ги направи да отговарят на изискванията за вредни емисии на ЕС. Този довод те изваждат като най-важен, за да избегнат компенсации на европейските си клиенти, които, според експерти, биха могли да сринат концерна.
Тестът е извършен от италианската клиентска група Altroconsumo. Те са тествали дизелово Audi Q5, оборудвано с 2.0-литров EA189 Euro 5 двигател. Резултатите са красноречиви: емисиите на вредни азотни оксиди (NOx) са с 25% по-високи след отстраняване на нелегалния софтуер и монтирането на техническото решения за намаляване на вредните емисии. Това се заявява в позицията на European Consumer Organisation (BEUC).
50% разлика между обявения и реалния розход на гориво
Европейците свалят доверието си от дизеловите двигатели
Двигателите с работен обем 1,2 и 2,0 литра, засегнати от „Дизелгейт“, ще получат актуализация на софтуера, който ще контролира вредните емисии. Двигателят с обем 1,6 литра изисква монтирането на решетка, която да регулира въздушния поток, както и актуализация на софтуера.
Германската агенция, одобрила тези решения за използване при 3,7 млн. автомобила в Европа, отново ги подлага на изпитания, като KBA (наименованието на агенцията) също е публикувала въпросните резултати от изпитанията на Audi Q5.
След като VW Group постигна споразумение с Щатските власти за компенсации в размер на до $15,3 млрд., в Европа се надигна сериозна вълна на недоволство, че VW отказва да изплати компенсации на засегнатите. Изглежда, че вместо утихване, ситуацията в Европа ще се нагорещи още повече.
Миналата седмица Елзбиета Биенковска, европейски комисар по индустрията, жегна автомобилната промишленост с твърдението, че разтягат законовите норми с устройствата за контрол на вредните емисии, които се изключват при температура под 17 градуса по Целзий.
А според нея това означава, че „В Северна Норвегия караш цяла година без контрол на вредните емисии…“
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!