П редназначен първоначално за заместващ автомобил в шампионата BMW M1 Procar, този конкретен М1 никога не се е състезавал на пистата. Макар да е заводски подготвен за тази цел, на по-късен етап той е асемблиран като уличен модел и продаден от BMW през ноември 1979 г. на своя пръв собственик в Майнц.
Собствениците му се сменят до края на 90-те години, когато американски колекционер решава да скрие от хорските очи този M1 Procar. Моделът излиза от гаража му през октомври 2012 г., когато се отправя към планините Санта Круз, където се помещава реставриращата компания Canepa.
Целта на компанията е да реставрира автомобила, използвайки възможно най-много оригинални Procar части. Ето защо сега автомобилът е с широк боди кит (включително крило), огледала, амортисьори и други части от окачването, включително оси, които са от M1 Procar.
Canepa успява да се сдобие с оригинални Procar джанти BBS с една гайка. Те са „обути“ с по-широки 265/40 ZR17 предни и 335/35 ZR17 задни гуми Michelin Pilot Sport. Зад тях са монтирани Brembo cпирачни апарати, заменящи оригиналните, каквито не са били налични за монтиране. Новите спирачки са подобни на тези, използвани от Porsche 962.
Що касае двигателя, Canepa изпраща агрегата M88 на VAC Motorsports, където се монтира електронна система за впръскване на горивото Motec. Възстановеният 3,5-литров редови „шестак“ генерира 414 к.с. и 483 Нм въртящ момент, които се пренасят към пътя посредством 5-степенна ZF механична скоростна кутия, реставрирана от Vintage Racing Motors. На колелата, BMW M1 Procar генерира 360 к.с. ш 420 Нм.
Боята Basalt Blau никога не се е предлагала за нормалния M1, но BMW я използва при четири специални автомобила, създадени за членове на борда и семейството.
Шасито и купето от фибростъкло са реконструирани в продължение на стотици човекочаса, докато интериорът е претапициран с черна кожа и сиви шевове. Canepa са премахнали пепелника, бутона за електрическото стъкло, вентилационните отвори на вратата и ръчките за механичните стъкла. Контролно-измервателните прибори са възстановени. Оборотомерът сега отчита до 770 об./мин, а скоростомерът е разграфен до 200 мили/ч (320 км/ч).
Четете още
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!