Е дна година след пазарната си премиера в Европа, системата Opel OnStar разширява своето присъствие, като България вече се покрива от много полезната и животоспасяваща услуга.
От август 2015 г., услугата Opel OnStar е регистрирала над 5,5 милиона осъществени контакти и съдействие на клиенти, които са се свързали със системата по телефона, чрез смартфон приложение, интернет сайта на OnStar или с натискане на синия бутон на системата OnStar в автомобила. През месец октомври 2016 година, системата Opel OnStar е получила около 880 000 обаждания от страна на клиенти и е изпратила 830 000 съобщения по електронна поща, съдържащи месечен диагностичен бюлетин за клиентски автомобили. Към момента всеки втори нов доставен на краен клиент автомобил на Opel е оборудван с OnStar.
Opel OnStar cвързва клиентите на системата със специално обучен служител – не с машина. Това е особено важно в случай на произшествие. Ако сами не може да натиснете синия SOS бутон, но въздушните възглавници са се раздули, сателит улавя предава за настъпили инцидент с автомобила, без значение от местонахождението му. Тогава с през високоговорителите на тонколоните ще чуете успокояващия глас на администратор, който ще ви успокои, ще остане във връзка с вас и ще изпрати моментално спешна помощ. Ако инфотейнмънт системата ви е настроена на български език, автоматично ще чуете оператора да ви говори на български. Същото важи за останалите езици.
Системата Opel OnStar не само осъществява автоматично повикване в случай на катастрофа и помага при намирането на откраднати автомобили – системата за персонална комуникация и мобилни услуги може също да помогне с дистанционно отключване и заключване на вратите, с изтегляне на желани маршрути директно в паметта на фабрично вградената навигационна система и с изпращане на редовни съобщения за техническото състояние на автомобила по електронна поща. В зависимост от пазара, системата предлага допълнително и Wi-Fi точка за достъп до интернет в автомобила с високоскоростна 4G/LTE мобилна връзка. Това нещо предстои да се въведе в България, но момента не е далеч.
Услугата е много полезна и в случай на кражба, тъй като при сигнализиране на OnStar (чрез своя личен код), автомобилът ви ще бъде засечен (чрез сателит) къде се намира.
Opel OnStar се предлага стандартно от второто ниво на оборудване на всеки модел Opel. Активирането на услугата става много лесно или при дилъра на марката, или чрез повикване на самата OnStar.
Цената на услугата на месец е 19,95 лв. с ДДС, докато годишният абонамент 199,95 лв.
Четете още:
Франция обмисля продажбата на дизели на VW и Renault
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!