Opel Ampera-e най-накрая ще отстрани най-големия недостатък на електрическите автомобили от гледна точка на масовия потребител – опасенията за оставащия пробег. Според изискванията на изпитателния цикъл NEDC (New European Driving Cycle – актуалният стандартен метод за сравнение на автономния пробег при различни модели автомобили), новият електромобил от Рюселсхайм е в състояние да премине значително отвъд границата от 400 километра с едно зареждане (пробег при движение с изцяло електрическа енергия, измерен в съответствие с изискванията на NEDC в километри: >400; по предварителни данни). Това постижение поставя новия електрически компактен модел Opel с голяма преднина на върха в неговия пазарен сегмент. За сравнение, BMW i3, оборудван с предлаганата допълнително голяма акумулаторна батерия с 33 кВтч, е в състояние да измине само 300 километра в цикъла NEDC (New European Driving Cycle), автономният пробег на Nissan Leaf възлиза на 250 километра, при Renault Zoe той е 240 километра, а при VW e-Golf - 190 километра.
Разбира се максималният автономен пробег при всекидневна употреба се отклонява от стойностите, измерени според NEDC. В практиката, фактори като пътните характеристики, атмосферните условия, индивидуалният стил на шофиране или допълнителният товар водят до промени в продължителността на автономния пробег. Независимо от това Ampera-e е в състояние без усилие да измине над 300 километра при средностатистически условия на реална всекидневна експлоатация.
Моделът предлага също и достатъчно вътрешно пространство за удобно настаняване на до петима пътници, както и багажен обем в размер на 381 литра, което е значително повече от средното при модели със сравнима външна дължина. Tози впечатляващ простор е станал възможен благодарение на интелигентното разположение на десетте акумулаторни модула. Целият комплект акумулаторни батерии е поместен в пода и запълва точно формите на каросерията, с което гарантира максимално добро оползотворяване на обемите без прахосване на пространство. Комплектът акумулаторни батерии е съставен от 288 на брой литиево-йонни клетки, а общият капацитет на разработената в сътрудничество с LG Chem система възлиза на 60 кВтч.
Моделът стартира с лекота както от място (като например на светофари), така и при движение с висока скорост на магистрала – две от най-силните страни на Opel Ampera-e. Компактният модел се ускорява за 3.2 секунди от 0 дo 50 км/ч, а междинното ускорение от 80 дo 120 км/ч, което е особено важно в режим на изпреварване, се извършва с лекота само за 4.5 секунди (предварителни данни). Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена на 150 км/ч с оглед на осигуряването на по-продължителен цялостен пробег с едно зареждане. Максималната мощност на електричското задвижване е еквивалентна на 204 к.с.
Четете още:
Хибридният Citroen Cxperience Concept има 60 км пробег на ток
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!