О т доста време китайската компания NextEV е под светлините на прожекторите. Тя лансира нова луксозна марка, чието първо творение е дългоочакваният „хиперкар с един мегават мощност”. Електромобилът се казва Nio EP9 и мощността му се равнява на 1360 к.с.
Хипер автомобилът е разработен в сътрудничество със специалистите на компанията, участващи с отбор във Формула Е. Въпреки, че тук става въпрос за уличен модел, купето му е изградено в съответствие с всички изисквания за безопасност в категория FIA LMP1, т.е. на топ болидите в „24 часа на Льо Ман”.
Китайците твърдят, че при 240 км/ч Nio EP9 генерира по-голяма притискаща сила спрямо болид от Формула 1 – 2,5 тона. Машината може да издържи на напречно и надлъжно натоварване от съответно 2,53 G и 3,3 G.
Купето е изработено от карбон, а задвижването се осигурява от четири електромотора (по един във всяко колело), черпещи ток от два литиево-йонни акумулатора. Те могат да се заредят за 45 минути, или напълно да се сменят за осем минути. Те гарантират автономен пробег до 425 км, но предвид мощността и динамичните параметри, едва ли някой ще може да ги постигне.
Теглото на Nio EP9 е 1735 килограма (с около 200 над LaFerrari и McLaren P1). Ускорението до 100 км/ч трае само 2,7 секунди, а максималната скорост е 312 км/ч. Тези параметри са наистина впечатляващи, но все пак отстъпва на хърватския Rimac Concept One, чиято мощност е „само” 1088 к.с., на ускорява до 100 км/ч за 2,6 секунди и може да развие 350 км/ч.
Създателите на Nio EP9 твърдят, че той може да завърти обиколка на „Северната дъга” за 7:05,12 мин., което е със 17 сек по-бързо от предишния рекорд на електромобил на пистата, поставен от прототипа TMH EV P001. Но това е и почти 8 секунди по-бавно от Porsche 918 Spyder.
От Nio EP9 ще бъдат произведени само 6 екземпляра. Цената му не е обявена, но създателите му твърдят, че за създаването на една такава машина ще бъдат изразходвани $1,2 млн. Ако това е истина, то цена х3 нe би била изненада.
Четете още:
Докъде стигна BMW след 30-годишно развитие на xDrive (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!