В България все още продължаваме да сме подвластни на стереотипите, но корейските автомобили много отдавна спряха да бъдат копия на най-успешните европейски модели. Нещо повече, те вече задават посоката в определени направления. А слогънат на KIA от дълги години е “The Power to Surprise”.
И тази сила да изненадва направи точно това в годишния доклад за качество (2016 U.S. Initial Quality Study, IQS) на J.D. Power. Той е доказателство за високото качество на корейския производител, който е първият масов производител, оглавяващ класацията в последните 27 години. И да, става въпрос за САЩ, но европейските модели са дори по-качествени, защото изискванията на европейските клиенти са най-високи.
Миналата година компанията бе на втора позиция с резултат от 86 проблема на 100 автомобили (PP100). Сега KIA стигна първото място с 83 проблема на 100 автомобила, взимайки титлата от Porsche, чиито показател е 84. По този начин KIA се присъединява към Toyota, които са единствените не-премиум производители с първо място в това проучване в 30-годишната история на Initial Quality Study на J.D. Power.
Успехът на концерна се подсилва с третото място на Hyundai с неговите 92 проблема на 100 автомобила. Плътно зад него е Toyota (93), BMW (94), Chevy (95), Buick, Lexus, Lincoln (с по 96).
На другия полюс на класацията се намира Smart с цели 216 проблема на 100 автомобила. Проблемът е, че в тази част на класацията са само европейски (при това супер популярни) брандове: Fiat, Volvo, Land River, MINI…
Изводът на J.D. Power е, че качеството на новите автомобили, продавани в САЩ, се е увеличило с 6%, което е най-голямата стъпка от 2009 г. насам. Интересно е, че 21 от включените 33 марки подобряват качеството си.
За пръв път масовите марки имат по-малко проблеми (104 PP100) спрямо луксозните брандове (108 PP100), като най-голям скок в качеството отбелязват марките Chrysler и Jeep, намалили проблемите с по 28 на 100 автомобили.
Проучването 2016 U.S. Initial Quality Study на J.D. Power се основава на обратната връзка от над 80 000 клиенти, закупили или лизинговали нови автомобили. Те са отговорили на цели 233 въпроса (организирани в осем категории), 90 дни след придобиване на автомобила.
Вижте още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!