А вторитетната германска организация ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) проведе теста за екологичност и икономичност за 13-и път. Една от основните задачи по време на изпитанията е било да се изясни, кои производители реално се занимават с понижаване на разхода и токсичността на своите автомобили, и които просто се стремят да изпълнят предписаните норми.
При новата серия тестове – вероятно като реакция на „Дизалгейт” – специалистите на ADAC са променили коренно тестовата процедура. Новата методика включва проверка както на барабанен стенд, така и изпитания в реални пътни условия чрез използване на мобилни станции за анализ на отделяните вредни емисии.
Тествани са 45 автомобили от различни класове и силови агрегати: бензинови, дизелови, хибридни, газови и електрически. При съставянето на рейтинга този път няма разделяне по класове.
Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина ще забранят дизелите до 2025 г.
Франция обмисля забрана за продажба на дизелови автомобили на VW и Renault
Daimler влага 10 млрд. евро в 10 електромобила до 2025 г.
„Фолксваген” ще става най-големия производител на електрически автомобили
Автомобилите, натоварени с 200 кг товар, са тествани на база новия тестови цикъл WLTC и собствен цикъл „магистрала”, разработен в ADAC. Измервани са токсичността на отделяните газове: CO, HC, NOx и твърди частици. Отделно се е измервало отделянето на CO2 – един от основните парникови газове. При двете измервания се е давала оценка от 0 до 50. Оценката за токсичност на електромобилите и в двата случая е максималната – 50, а отделянето на CO2 се изчислява на база разхода на електроенергия и данните за отделянето на въглероден диоксид от електростанциите.
Челото на колоната е предсказуемо – тя е за електромобилите и хибридите. Отлично се справя Skoda Octavia, която се нарежда на четвърто място с модификацията Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec, която изпреварва хибридния Yaris и електрическата Tesla Model S P90D.
Тестът показва, че е рано да сложим кръст на дизелите: седма позиция спечелва Mercedes-Benz E 220 d, а 9-ти е BMW 118d. Интересното е, че Mercedes постигат това с помощта на AdBlue, докато „единичката” не разчита на добавка. Mercedes подрежда още два модела в челото. На 11-а и 12-а позиция са съответно бензиновите C200 Cabriolet и SLC 200, изпреварили два хибрида на Hyundai и Kia.
Но повечето дизели не са се справили добре. От 26-те дизелови модела, половината от тях не са получили нито една точка за формиране на еко бал. Причината: увеличени нива на азотен окис. Сред тях „ударник” е Renault Captur dCi 90, който отделя 460 мг/км NOx, а това е с 5,5 пъти повече от нивата, необходими за сертификация.
Експертите на АDAC отчитат повишено отделяне на твърди частици от Volkswagen Tiguan 1.4 TSI и Opel Corsa 1.0 DI Turbo, което отчасти се обяснява с принудителното пълнене.
Таблицата с класацията ще откриете ТУК. Данните са доста интересни.
Четете още:
„Кортеж” по-китайски: партийната лимузина и в народна версия
BMW 440i Edition RED и Илона Йорданова в страхотна фотосесия
Искате ли това нещо да ви вози в бъдеще? Ще си имате градина в колата…
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!