В чера Nissan показа работещия прототип на футуристичния BladeGlider. Видяхме го за пръв път като статична дизайнерска разработка по време на автомобилното изложение в Токио през 2013 г.
Сега, след две години работа по дизайна, инженеринга и развитието, Nissan BladeGlider еволюира допълнително. Демонстрационните модели разчитат на усъвършенствана конфигурация на шасито с по-тясна предна следа и по-широка задна следа, като по този начин се оптимизира аеродинамичната ефективност и стабилността на управление.
„Летящите“ врати предлагат вълнуващ достъп до кокпита. Отвореният покрив на BladeGlider е подсилен с интегрирана структура срещу преобръщане, осигуряващ вълнението, характерно за открит състезателен автомобил, допълнено от сигурността на купе.

Водачът седи във формация връх на стрела, изнесен леко пред двамата пътници зад себе си. Чрез монтираните върху волана бутони се контролират системите на BladeGlider, чиито параметри, а именно скорост, състояние на заряда на батерията, режим на регенерация на енергия и карта на въртящия момент, се следят на дисплей. Централният дисплей е обграден от два екрана, на които се показва картина от обърнатите назад камери, монтирани точно зад предните колела, показващи образ на това какво се случва от двете страни и зад автомобила.

Мощността е 100% електрическа. Изключителната динамика се осигурява от батерия и мотор технология, разработени за BladeGlider от Williams Advanced Engineering. Максималната скорост на демонстрационните автомобили е над 190 км/ч, като спринтът 0-100 км/ч отнема под 5 секунди. Задвижването на задните колела се осигурява от два 130-киловатови електромотора – по един за всяко колело.
Системата разчита на torque vectoring, контролиращ разпределението на въртящия момент между задвижващите колела. Системата torque vectoring има три настройки: Off, Agile и Drift.
Електричеството се доставя от 5-модулна литиево-йонна батерия с мощност 220kW. За батерията и електромоторите е създадени специални охладителни системи.
Двата автомобила BladeGlider ще бъдат представени в Рио де Жанейро през август. Единият ще е статично изложен в Олимпийския парк, докато другият ще предлага динамични тестове на журналисти и VIP гости.
Четете още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!