Citroen винаги е била една от марките, чиито дизайнарски и технологични решения са оформяли автомобилния свят. Да, това твърдение определено не важи за последните няколко години, но сега компанията отново напомни за най-доброто от себе си. Новият Cxperience Concept представя визията на марката за топ модел в гамата с plug-in хибридно задвижване. Масивният седан предлага футуристичен дизайн, стъпващ върху 22-цолови джанти. Вратите се отварят една срещу друга за лесен достъп до минималистичния 4-местен интериор. Пред водача има волан, зад него огромен цифров екран в ролята на приборно табло, допълнен от още един със същите размери, чрез който се контролират инфо-развлекателната система. Над волана има проекционен екран, наподобяващ този на сегашните head-up дисплеи на PSA.

„Сърцето“ на този концепт е plug-in хибриден тракт, съставен от бензинов двигател и електромотор. Първият може да генерира между 150 и 200 к.с., а вторият добавя 107 к.с. Сумарно Cxperience предлага 300 к.с. Напречно монтираната 8-степенна автоматична трансмисия е монтирана между конвенционалния двигател и електрическия мотор, като мощността на втория се предава към задната ос.

Автомобилът може да измине 60 км само на ток, а батерията може да се зареди от домашен контакт за четири часа и половина. Включването в 6,6 kW зарядно и 32A контакт намалява времето за зареждане на под два и половина часа.

Cxperience Concept е дълъг 4,85 метра, но впечатляваща е дължината на междуосието – цели 3 метра, което отваря огромно вътрешно пространство.
Споменахме в началото сензорните екрани. Визуално те сякаш са два, но реално това е 19-инчов правоъгълен екран, който е „контролния център“ на автомобила. Той предлага няколко режима за разделяне на екраните, за да може пътникът отпред също да контролира част от бордовите системи.

Четете още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!