Т ехнологията за автономно шофиране ще започне разгръщането си първо в А8, което се очаква да се появи през 2017 г., а след това в А7 (2019), следващото А6 и разработваното в момента Q8.
Според британското издание Autocar, технологията е доразвита версия на Traffic Jam Assist (която съществува и в момента в Q7 и A4). Тя обаче ще бъде усъвършенствана и ще може да работи при скорост до 60 км/ч в натоварен трафик – за разлика от всяка налична в момента подобна система – контролирайте изцяло автомобила, без да се налага намеса на водача. Това обаче звучи като система за полу-автономно шофиране, а не напълно автономно шофиране, както твърди изданието. Не са казва какво се случва над 60 км/ч.
Функцията Park Assist (също развита версия на съществуваща технология) ще може самостоятелно да паркира автомобила, като водачът може да стои отвън и да контролира процедурата чрез приложение и смартфон.
Британското издание отива още по-далеч с твърдението, че в Audi е взето решение за поемане на отговорност за всякакъв вид инциденти, настъпили в режим на автономно управление. Водачът обаче ще бъде отговорен в други режими на полу-автономно управление. Звучи доста смело и дръзко, за да може да повярваме на този етап за подобно нещо.
Изданието продължава, твърдейки, че инженерите работят с авиационни свои колеги за разработване на визуализацията върху вътрешните екрани. До това решение се стигнало, след като проучване установило, че повечето самолетни инциденти се дължат на пилотски грешки, при които пилотът не успява да разбере в какъв режим се намира самолетът.
Системата ще използва камера, която ще следи шофьора. Системата ще може да разпознава здравословни проблеми. Ще издава предупреждения и ако водачът не реагира, ще може да спре колата на място.
Autocar продължава с разкритията си, че следващите поколения на A8, A7, A6 и Q8 ще бъдат оборудвани със система Artificial Intelligence, която ще може да се самообучава и предвижда поведението на собственика си. Предполага се, че единият аспект от работата й ще бъде възможността да научава редовните дестинации на движение и самостоятелно да ги въвежда в навигационната система, когато установи, че автомобилът се е насочил в тази посока.
Абсолютно сме съгласни с това, че автомобилната промишленост се е насочила именно в посока за разработване на подобни системи. И те ще започнат да се въвеждат. Но толкова скоро ли? Ще си позволим да се усъмним в твърдението, че ще видим всичко това още през 2017 г.
Вижте още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!