Д а кажем, че SUV модела на Alfa е дългоочакван, е меко казано. Особено като се има предвид, че концепцията Kamal се появи през 2003.! Е, чакането вече свърши и на пръв поглед може да се заключи, че си е струвало. Защото версията Quadrifoglio е наистина впечатляваща.
Дизайнът на Stelvio може да се опише много лесно: Giulia направена като SUV. Това по никакъв начин не означава, дори напротив, че Stelvio не е атрактивен. Дизайнът на интериора също е пренесен от Giulia. Във версията Quadrifoglio виждаме състезателни „корита”, червени шевове, карбонови облицовки и други спортни акценти, които могат да се очакват от SUV, задвижван от двигател, чийто корени черпят животворни сили от Ferrari.
И като говорим за него: битурбо 2,9-литров V6, монтиран в Giulia Q, чиято мощност е 505 к.с. и 602 Нм въртящ момент. Те се разпределят между двете оси посредством 8-степенна трансмисия. Моделът разчита и на т. нар. torque-vectoring заден диференциал. Окачването е по-спортно, спирачките и джантите са по-големи. В списъка с допълнително оборудване купувачите ще могат да открият карбоно-керамични спирачни дискове от Brembo, карбонови седалки Recaro, мощна 900 вата аудио система Harman Kardon с 14 високоговорителя…
По отношение на динамиката, Giulia Q спринтира от 0 до 96 км/ч за 3,8 секунди, докато Stelvio взима това упражнение за само 0,1 секунда по-дълго време (3,9 сек). Максималната скорост на седана е 307 км/ч, докато кросоувърът стига до “само” 285 км/ч
Но Stelvio не е само Quadrifoglio. Базовата и Ti версиите разчитат на турбо 2,0-литров двигател с 280 к.с. и 416 Нм, достатъчни за максималните 231 км/ч. Всички модели са стандартно оборудвани със системата Q4 за задвижване на четирите колела.
Базовата версия стъпва върху 18-цолови колела, докато версията Ti на 19-цолови. Тук клиентите ще се радван на дървен фурнир в интериора, 8,8-инчов екран на инфотейнмънт системата (вместо базовия 6,5-инчов). Може да се скочи на пакетите Lusso и Sport, за които информация ще се появи на по-късен етап.
Четете още:
Рейтинги за надеждност на автомобилите: може ли да им вярваме?
Jaguar се изправя срещу Tesla с красивия I-PACE с над 500 км пробег
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!