П о време на автомобилния салон в Лос Анжелис, британците от Autocar предразположиха Тобиас Моерс, шеф на Mercedes-AMG, да разкрие малко повече за хипер колата, която трябва да застане директно срещу Aston Martin AM-RB 001.
Според думите на Моерс, новото творение на АMG ще генерира 1000 к.с. Толкова се твърди, че генерира задвижващият тракт на болидите на Люис и Нико. Той отрече, че автомобилът, който ще се появи през 2018 г., ще генерира над 1200 к.с.
Моерс отрече и информацията, че неговата компания работи в тясно сътрудничество с Lotus, казвайки, че новият проект е дело единствено на Mercedes-AMG. От него ще бъдат произведени „200 до 300” бройки.
Новият модел ще е върхът в гамата на Mercedes-AMG, която през 2017 г. ще се разшири с още 10 модела.
Това, което е сигурно към момента, е, че хипер автомобилът на Mercedes-AMG ще използва абсолютно идентичен задвижващ тракт с болидите на Mercedes във Ф1. Това ще рече 1,6-литров турбо двигател, подпомаган от две системи за генериране на електричество. MGU-K преобразува механична и топлинна енергия в електричество, което се съхранява в батерия за използване в последващ момент, както и система MGU-H, която улавя топлината от изгорелите газове, за да генерира електричество.
Това ще е първият автомобил, който ще копира и прехвърли на 100% технология от Ф1 на пътя. Проектът е в силно напреднал стадий на развитие, като доставките на модела ще започнат „след две, максимум две и половина години”.
Моерс твърди, че задвижващият тракт е много по-издръжлив, отколкото смятат мнозина. Проблемът е свързан с трансмисията, тъй като тази от Ф1 ще трябва да бъде силно модифицирана, за да може да се използва в уличен болид.
Изпитанията в реални условия на автомобила ще започнат през октомври 2017 г. Той потвърждава, че Хамилтън и Розберг ще се присъединят към тестовите пилоти, когато „моментът стане подходящ”.
Купето на автомобила ще бъде изградено около карбонов монокок, подобен на тези, използвани във Ф1. Софтуерът за контрол на сложния задвижващ тракт също ще бъде взет от Mercedes W07.
Към момента никой на говори за цена, но това не пречи в пространството да се върти праг около 3,5 млн. евро за бройка.
Моерс твърди, че целта е била „създаване на най-ефикасния хипер автомобил, без задължително да е най-мощният.” Отговорът на въпроса, какво разбира под „ефикасен”, отговорът е: „Във всеки аспект”.
Четете още:
Volkswagen Group продължава с ръст на продажбите по всички фронтове
300 бройки Mercedes-Maybach S650 Cabriolet за по 300 000 евро
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!