М алайзийският боинг продължава да е в неизвестност, а френски експерти предлагат пет хипотези, за да се обясни мистерията, пише в. "Фигаро".
Пожар на борда
В подобен случай нещата се развиват много бързо и екипажът няма време да се свърже с диспечерите. Така например на 3 септември 2010 г. в боинг 747 на компанията Ю Пи Ес избухва пожар 22 минути след излитането. Машината не успява да се върне на летището в Дубай, откъдето е излетяла и се разбива недалеч. Пожарът е бил предизвикан в отсека на багажното отделение, в което имало литиеви акумулатори. Загиват двата души на борда.
Самоубийство на пилота
Според американското Управление за гражданско въздухоплаване самоубийствата на пилоти съставляват едва 0,5 процента от смъртоносните авиокатастрофи. Според психиатри самоубийственият импулс трудно издържа на инстинкта за оцеляване по време на трите минути падане на самолета към земята. Но пък фазата от полета, по време на която изчезна малайзийският самолет, е най-подходяща за човешка намеса. Четиридесет минути след излитането машината стига до височината, на която ще лети. След това персоналът в пилотската кабина се отпуска, един от пилотите дори може да напусне кабината и точно тогава е най-удобният момент за проява на лудост от страна на човека, останал в кабината.
Два са най-известните случая на самоубийство на пилоти - на 31 октомври 1999 г. полет на египетската компания "Еджиптеър" се разбива в Атлантическия океан с 217 души и на 17 декември 1997 г. полет на сингапурската компания "Силкеър" се разбива в Индонезия със 104 души на борда.
Ракета е свалила самолета
Според експерти хипотезата е вероятна, като се вземе предвид внезапното изчезване на машината от радарите. Има и прецеденти. На 1 септември 1983 г. самолет на корейската компания "Къриън еърлайнс" е свален от съветски изтребител западно от остров Сахалин с 269 души на борда, а на 27 юни 1980 г. полет на италианската компания Итавия е ударен от ракета и се разбива в Тиренско море със 77 души на борда.
Есплозивна декомпресия
Хипотезата се подкрепя от факта, че в сряда стана ясно, че миналата година е била открита в САЩ пукнатина във фюзелажа на "Боинг 777", като този на малайзийската авиокомпания. Това е накарало американското Управление за гражданско въздухоплаване да провери 120 самолета от този тип, които се намират в САЩ. Подобни пукнатини във фузелажа могат да предизвикат внезапна декомпресия и самолетът да се разпадне. Подобно нещо се случва през 2002 г. на самолет на китайската компания "Чайна еърлайнс" с 225 души на борда, който изчезва от радарите внезапно, след като се разпада във въздуха заради пукнатина във фюзелажа и структурна амортизация. Те предизвикват експлозия на машината над Тайванския проток.
Отвличане и държане на пътниците за заложници
Според експерти това ще обясни пълното "мълчание" на самолета. Но пък изключването на всички уреди за връзка с диспечерите и за идентификация на машината би трябвало да се извърши от добре запознат човек с всички системи за предаване на данни.
И докато френското издание предлага хипотези, говорителят на Белия дом Джей Карни заяви, че
периметърът на издирването на изчезналия малазийски самолет ще бъде разширен до Индийския океан.
Представител на американските военноморски сили потвърди, че американския миноносец Кид преминава през Малакския проток за Индийския океан.
Допълнителен разузнавателен самолет на американската армия също ще бъде пратен в зоната от американска база в Япония.
Кид заедно с американския миноносец Пинки досега участваха в издирвателните операции в Тайландския залив.
Вчера американското издание "Уолстрийт джърнъл" съобщи, че самолетът може да е летял часове наред, след като е изчезнал от радарите - нещо, което малайзийските власти отрекоха. Ако хипотетично се предположи, че твърденията на вестника са верни, то самолетът би могъл да достигне Индийския океан, Пакистан и дори Арабско море.
Дванайсет страни участват в издирването на машината, в която имаше 239 души. Периметърът на издирвателните операции обхваща площ, равняваща се на Португалия. В сряда американски военни уточниха, че шпионски сателити не са отчели никакъв знак за експлозия във въздуха в момента, в който малайзийската машина изчезна от радарите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!