Катастрофата на самолета на "Ер Франс", извършващ полет между Рио де Жанейро и Париж, в която на 1 юни 2009 г. загинаха 228 души, се дължи на комбинация от технически и човешки фактори.
Това гласи оповестен днес официален доклад, цитиран от АФП и АП.
В документа френското държавно Бюро за разследвания и анализи (БРА), което разследва сигурността на въздухоплаването, прави 41 препоръки за безопасност на самолетостроителя "Еърбъс" и авиокомпанията "Ер Франс".
В доклада се посочват
проблеми с ергономията на самолета
"Еърбъс А330"
и неподходящи действия на пилотите, които са били подложени на силен стрес.
За начална точка на катастрофата БРА сочи замръзването на скоростните сонди "Пито" (произвеждани от компанията "Талес"), което е довело до временно разминаване в измерването на данните за скоростта.
"Екипажът е бил в състояние на почти пълна загуба на контрол над ситуацията",
заяви на пресконференция ръководителят на разследването Ален Буяр.
Разследващите отбелязват лоша реакция при изненадващи развития и пълно неразбиране на ситуацията, но също и пропуски в обучението.
БРА настоява в препоръките си за "по-добро обучение и
тренировки на пилотите, за да са по-добре запознати със
самолетните системи при възникване на необичайна ситуация".
Този технически доклад
няма връзка с очакваните изводи на
френското правосъдие.
"Ер Франс" и "Еърбъс" са разследвани от март 2011 г. за непредумишлени убийства.
Компанията "Еърбъс" обеща да вземе всички необходими мерки за подобряване на безопасността на въздухоплаването. В изявление тя посочва, че вече е започнала да работи на индустриално ниво за подсилване на изискванията за издръжливост на сондите "Пито".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!