Д анните от записите на разговорите в кабината на катастрофиралия самолет на „Джърмануингс“ показват, че един от пилотите е бил заключен извън кабината, пише в. „Ню Йорк таймс“.
Изданието се позовава на участник в разследването и на високопоставен военен, също участващ в разследването на катастрофата.
Според вестника разговорите са били нормални, докато един от пилотите не е успял да се върне в кокпита, след като го напуснал.
Според записите първоначално той почуква леко, но след като не получава отговор, първо потропва по-силно и
след като отново не получава отговор, се опитва да разбие вратата,
посочва ДПА. Не е известно защо е излязъл пилотът.
Сигурно е само, че в самия край на полета другият пилот е сам в кабината и не отваря вратата.
По време на разговорите си двамата пилоти са говорели на немски. В края на полета зазвучава аларма, показваща, че земята е близо.
Източник, близък до разследването, заявил, че
вторият пилот е отскоро в авиокомпанията.
Той е започнал работа там през 2013 г. и има в актива си няколкостотин летателни часа. Националността му не се уточнява.
Засега няма официални коментари от разследването за записите на „черната кутия“.
Едната от тях – записваща разговорите в кабината беше намерена силно повредена, но все пак специалистите успяха да извлекат записите от нея. Корпусът на втората „черна кутия“, която пази данните за полета, също
беше открит, но без записващото устройство, което трябва да е в него.
Самолетът на „Джърмануингс“ може да е катастрофирал поради отказ на уредите за измерване на скоростта, както е ставало и преди с машини от този тип, пише „Московский комсомолец“. Изданието се позовава на „един от водещите специалисти по безопасност на полетите“, пожелал анонимност.
Според експерта мнозина негови колеги знаят, че при преминаване от автопилот на ръчно управление при тези самолети понякога започват проблеми, свързани със софтуера. Той дава за пример катастрофата с А320 в Бангалор в Южна Индия през 1990 г., падането на арменски самолет от същия тип в Черно море през 2006 г., трагичния инцидент с малко по-различния А330 на „Ер Франс“ над Атлантика през 2009 г.
Редица специалисти свързват всички тези случаи с отказ на едни и същи прибори –
датчици за въздушно налягане, известни като „сонди на Пито“, които измерват скоростта на самолета.
Ако устройствата се запушат или се покрият с лед, бордовият компютър престава да получава данни за реалната скорост и машината може да загуби управление, обяснява източникът на вестника.
Точно тези уреди са отказали според него при катастрофата над Атлантика през 2009 г. и мнозина пилоти от „Ер Франс“ не са искали да летят с А320 и А330, докато компаниите не сменят съответните устройства.
При катастрофата загинаха 150 души,
най-голямата част от които граждани на Германия и Испания, припомня Франс прес.
Авиокомпанията „Луфтханза“, собственик на нискобюджетната „Джърмануингс“, заяви, че не разполага с информация, която може да потвърди статията на в. „Ню Йорк таймс“.
Според представител на германския авиопревозвач в момента главното е „да не се участва в различни спекулации“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!