Ао окомпанията "Ер Франс", чийто пътнически самолет "Ербюс А-330" буквално изчезна преди няколко
дни, сменя датчиците, отчитащи скоростта на летене, на всичките си самолети "Еърбъс" за средни и дълги разстояния.
Това се казва в съобщение, изпратено от
компанията до пилотите й, с копие от което се е сдобила АП
"Ер Франс" е отказала да го коментира, отбелязвайки, че е предназначено единствено за пилоти.
В текста се казва, че измервателните уреди,
известни като тръби на Пито, се подменят и процесът ще приключи до няколко
седмици. Не се посочва кога е започнала смяната.
Компанията "Ербюс" твърди, че
решението е свързано с разследването на катастрофата, при която загинаха 228
души, пътуващи от Рио де Жанейро за Париж.
Според една от версиите за катастрофата
сензорите е възможно да са се покрили с лед и да са подали неточни данни на
бордовия компютър за скоростта на летене. Така самолетът може да е летял или
твърде бързо, или твърде бавно в лошото време.
Франция ще изпрати и ударна ядрена подводница
в предполагаемия район на катастрофата, за да търси черните кутии на самолета, съобщи
днес френският министър на отбраната Ерве Морен, цитиран от Франс прес.
Морен обясни, че благодарение на системата си
за засичане, подводницата може да е от помощ.
Винаги съм казвал, че нямаме право да
изключваме версията за терористично нападение, подчерта още той в коментар за
възможните причини за инцидента, но уточни, че няма никакви улики, които да
потвърждават тази хипотеза.
Първите резултати от френското разследване на
случая установиха проблеми в скоростомера на самолета и потвърдиха наличие на
бури в района на катастрофата.
"Ер Франс" сменя датчиците на самолетите си
Според една от версиите за катастрофата сензорите е възможно да са се покрили с лед и да са подали неточни данни на бордовия компютър за скоростта на летене
5 юни 2009, 21:39
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!