Н якои почитатели на бирата са лоялни към една определена марка. Оказва се обаче, че е много вероятно вкусът на различните марки светла бира да е един и същ.
Шведски учени направиха "сляп" тест на доброволци, които почерпиха с три от най-продаваните светли бири в Европа, предаде "Фокснюз".
Специалистите установиха, че участниците в изследването не правят разлика между трите марки, съобщи в. "Дейли телеграф".
"Резултатите ни показват, че вярността към някоя марка на този пазар най-вероятно се дължи на маркетинга и опаковката, а не на присъщите качества на съперничещите си продукти", обясняват учените от Стокхолмското училище по икономика, които кръстили проучването си „Скрий етикета, скрий разликата“.
В изследването са участвали 138 доброволци на възраст от 21 до 70 години. Те получили по три проби светла бира - две от една марка, а третата от друга, като трябвало да посочат различния продукт. Те обаче не се справили със задачата.
Резултатите показват също, че пивоварните са успели да постигнат съвършенство в светлата бира, твърдят учените.
Българите също са сред почитателите на бирата. Вижте колко литра бира пият нашите сънародници годишно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!