П очитателите на шоколада със сигурност ще останат разочаровани да научат, че любимото им изкушение е застрашен вид и може да изчезне до 2020 г., пише в. "Мирър", позовавайки се на водещ британски експерт.
Причината е в глобалния недостиг на какао, обяснява Ангъс Карнеги.
Експертът допълва, че шоколадовите блокчетата вероятно ще бъдат заменени от плочки от палмово масло и растителни мазнини с добавени стафиди и нуга.
"Какаовите насаждения отстъпват пред по-доходоносните каучукови плантации, което не вещае светло бъдеще за шоколада", казва Ангъс Кенеди.
Експертът вече е опитвал "шоколадовите" блокчета на бъдещето и казва, че те нямат нищо с любимото на мнозина изкушение.
"Тези заместители ще бъдат много по-сладки, тъй като захарта е най-евтината съставка, с която производителите ще се опитат да "замажат" какаовата липса. Най-скъпите съставки в шоколада - какаото и какаовото масло, ще бъдат заменени от евтини продукти като стафиди и нуга. Заради присъствието на повече растителни мазнини, "шоколадът" на бъдещето няма да се чупи, а ще се огъва и ще бъде лепкав", казва Кенеди.
Кенеди предполага, че до 7 години ресурсът от какаови зърна в света ще бъде изчерпан и ще бъде заменен от по-печелившите каучукови плантации.
Данните показват, че цената на какаовите зърна се е увеличила с 63% през последните две години, а тази на пълномасленото мляко на прах с 20%.
Предишно проучване пък доказа, че шоколадът е единственото нещо, без което хората не могат да живеят.
Продажбите на божественото какаово изкушение са се задържали и в кризата, а се очаква и да не спаднат в близките няколко години, смятат експертите, цитирани от "Дейли Мейл".
Питър Ейтън - маркетинг експерт в една от популярните компании за анализ на пазарната среда, твърди, че евтините вкусотии като шоколад и всякакви видове снаксове са горивото, което кара хората да пазаруват.
"Шоколадовите изделия идеално се вписват в сметката", заяви Ейтън.
Твърди се, че шоколадът е резистентен на рецесията, тъй като хората винаги се обръщат към него за успокоение и награда, независимо от икономическата обстановка.
Продуктовата иновация е друг фактор за задържаните високи продажби на шоколада. Производителите продължават да измислят нови и нови изкушения, с които да привличат консуматорите.
Близо 500 нови шоколадови продукта са били пуснати във Великобритания през изминалата година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!