Ч ЕЗ предлага делът в крайната цена за клиентите на компаниите от групата в България да бъде възстановен до равнище, което ще позволи поддържането на най-дългата електроразпределителна мрежа в страната - над 60 хил. км, и осигуряване на обслужването на над 2 млн. клиенти.
Негативните финансови резултати на компаниите от групата на ЧЕЗ са показателни за сериозния недостиг на средства за тях и за съществуващите диспропорции в сектора, се казва в прессъобщение на компанията.
Рязкото намаляване на приходите значително ограничава възможностите за поддръжка на мрежата и създава риск от повишаване на аварийността, заявяват.
Въпреки неблагоприятните промени в регулаторната среда от началото на 2013 г., компаниите от групата на ЧЕЗ в България са инвестирали 133 млн. лв. в мрежата и в подобряване обслужването на клиентите си.
През същата година Държавната комисия за енергийно и водно регулиране е намалила с 90% дела на ЧЕЗ в крайната цена за битовите потребители и дори след 2-процентното увеличение на цената от 1 юли 2014 г., делът на ЧЕЗ е продължил да намалява и компаниите са отчели загуби
В момента в компаниите не остават достатъчно средства за поддръжка на мрежата и развиване на услугите за клиентите с темповете, необходими за запазване сигурността на снабдяване и повишаване на ефективността, отбелязват от дружеството.
Драстично намалените приходи са се отразили негативно върху финансовото състояние на дружествата на ЧЕЗ в България.
Само за първите шест месеца на 2014 г. "ЧЕЗ Електро България" АД е отчело загуба в размер на 6,6 млн. лв., а "ЧЕЗ Разпределение България" АД - близо 5 млн. лв. загуба.
Експертните оценки показват, че са необходими близо 150 млн. лв. годишно за обновяване и развитие на мрежата.
Необходимо е признаването и на допълнителни разходи, свързани с функционирането на балансиращ пазар и новите задължения, които се вменяват на операторите чрез промените в законодателството.
Тези факти и обстоятелства досега не са били отчитани от ДКЕВР, посочват от компанията и допълват, че всяко отлагане предприемането на корективни мерки и всяко ценово решение, лишено от икономическа логика и обоснованост, водят до допълнително aкумулиране на дефицити и необходимост от все по-голям обем средства, което ще се отрази в крайната цена за клиентите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!