Т урските износители са се насочили към алтернативни маршрути за превоз на стоки към европейските пазари заради неуредените въпроси с разрешителните за транзитни превози от България.
Това заяви председателят на турската Асоциация на международните превозвачи Четин Нухоглу в интервю за "Хюриет дейли нюз".
Причината за проблемите на турските и българските превозвачи по границата е продължаващия спор за броя на еднократно издадените разрешения за автомобилни превози между двете страни. На 30 януари турските власти обявиха за невалидни всички еднократни разрешителни за автомобилен превоз на българските превозвачи. В отговор транспортните власти у нас направиха същото.
Сега Четин Нухоглу посочи, че част от превозите се осъществяват през ГКПП Ипсала на границата с Гърция, като само вчера от там са преминали 250 камиона.
Заради голямата натовареност обаче се е образувала опашка от 16 километра на пункта, поради което превозвачите обмислят алтернативни варианти.
Извършват се допълнителни ро-ро превози от Истанбул до пристанището в Триест, Италия.
Нухоглу заяви, че Асоциацията води преговори с румънските и гръцките власти за създаването на два нови маршрута - за ро-ро превози между Истанбул и Констанца и за пътна връзка между Истанбул и Солун, преди натоварването на стоките на ро-ро кораби на път за Триест.
"Това, което България върши, е напълно незаконно и противоречи на всички международни споразумения," заяви Нухоглу.
По думите му решението на България да блокира турските превозвачи да извършват превози през нейна територия нарушава също споразумение от 2012 г., подписано от транспортните министри на двете държави.
Представителят на превозвачите в Турция твърди още, че българското правителство се огъва под натиска на две големи български компании.
"Това не трябва да бъде приписвано само на българското правителство или на всички български превозвачи, тъй като това е позицията на две български компании, които през последните пет-шест години станаха наистина силни," заяви той, добавяйки, че по-малките български фирми също ще бъдат засегнати от изключването на турските тирове.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!