8,4% увеличение на приходите от реклама в дигиталните канали през 2015 г. прогнозира за България медийната агенция "Карат" (Carat).
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания, сочат актуализираните прогнози на агенцията за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2014 г. и 2015 г.
Данните на агенцията демонстрират оптимизъм на глобално и местно ниво.
Въз основа на данните, получени от 59 различни пазари в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия, и Тихоокеанския регион, последната прогноза на "Карат" е за ръст на общите рекламни приходи в световен мащаб с 5% за 2014 г., спрямо 4,8%, която агенцията беше заложила в доклада си през март.
"Карат" затвърждава и прогнозата си за позитивен ръст на годишна база от 5% за 2015 г.
От регионална гледна точка "Карат" прогнозира допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа, в сравнение с прогнозите, подадени през март 2014 г. САЩ продължава да показва силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г.
Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от 2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне с 7,5% до края на настоящата година.
Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена,
като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с 5% се забавя до 3,5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!