М инистърът на туризма Николина Ангелкова даде старт на телевизионната кампания на България по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel.
Рекламните клипове на страната ни вече се излъчват и по четирите тв канала, съобщиха от Министерството на туризма.
Излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на месеца, като вече са обхванали и четирите канала, съобщи министърът.
За да се стартира максимално бързо, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.
"Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция", обясни Ангелкова.
Вчера на заседание на парламентарната комисия по туризъм стана ясно, че се очаква до 40% спад на руските туристи по Черноморието това лято. Сериозно са намалели и записванията на украинци.
По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3%). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%.
Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - ръст с около 5%. "Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи", подчерта министърът на туризма.
Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г.,
като неговото изпълнение през годините е било забавено. По всеки от четирите канала ще се проведат три вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.
Проектът за рекламите е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП "Регионално развитие".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!