К омпаниите, които имат жени в управителния си съвет или в ръководните си органи, показват по-добро представяне, установи изследване, публикувано от шотландската банка "Креди Сюис".
Представянето се проявява на ниво оценка на борсата, рентабилност на собствените капитали и дивиденти, показва изследването. Сред компаниите, чиято борсова капитализация надхвърля 10 милиарда долара, тези, в които има поне една жена в управителния съвет, са увеличили цената на акциите си с 5% между началото на 2012 и юни 2014 г. независимо от сектора на дейност.
От 2005 г. свръхпредставянето достига 3,3%, уточняват авторите на изследването, които проверили хипотезата и в по-дълъг период, за да вземат предвид сътресенията, през които преминаха финансовите пазари.
Изследователите, които анализирали 3000 компании в 40 страни и във всички големи сектори на икономиката, подчертават още, че рентабилността на собствените капитали е средно 14,1% от 2005 г. за компаниите с поне една жена в Управителния съвет, спрямо 11,2% за съветите, съставени изключително от мъже мениджъри.
В същия период съотношението на разпределените дивиденти е средно 38% спрямо 32% за компаниите, където жените напълно отсъстват от Управителния съвет. Макар статистическите резултати да показват, че разнообразието води до по-добро представяне, откриването на обяснение остава трудна задача, признават авторите на изследването.
"Наемат ли най-добрите компании повече жени или жените избират да работят за компаниите с най-голям успех или самите жени помагат за подобряване представянето на компаниите?", питат се авторите. "Най-вероятният отговор е комбинация от трите", допълват те.
От 2012 г. разнообразието в управителните съвети се е увеличило, установи швейцарската банка, която вече проведе подобно изследване преди две години. В края на 2013 г. делът на жените в управителните съвети е достигнал 12,7% спрямо 9,6% в края на 2010 г. В края на миналата година делът на дамите в ръководните органи е достигнал 12,9%, показва изследването. То обаче обръща внимание на значителната концентрация на жените на постове в областта на услугите като човешки ресурси, правни отдели и външни отношения. В изследваната група само 4% от дамите заемали поста генерален директор. /АФП
На снимката: Оперативният директор на Facebook Шерил Сандбърг
/
Жените на ръководни постове гаранция за бизнес успех
Компаниите, които имат жени в управителния си съвет или в ръководните си органи, показват по-добро представяне, установи изследване, публикувано от шотландската банка "Креди Сюис".
23 септември 2014, 19:22
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!