О т държавното предприятие "Национална компания железопътна инфраструктура" информираха във вторник късно вечерта, че ситуацията на гара Карнобат рано сутринта на 19 август няма нищо общо с катастрофата при Калояновец.
Сутринта във вторник в 03:22 часа на гара Карнобат, дежурният ръководител движение пуска влака неправилно към път 2 вместо към път 1. Тъй като участъците след гарата не са заети и срещу влака няма друг, осигурителната система дава възможност да бъде отворен редовно сигналът. Осигурителната техника на гарата предпазва безопасния маршрут на влака, водейки влака към втория изходен червен светофор, пишат от НКЖИ.
Ръководителят-движение подава сигнал за грешката си на началник-влака веднага по служебния джиесем. В 04:08 часа спрелият влак е върнат в гарата. В 04:20 ч. е съставен акт за събитието между БДЖ и НКЖИ. Времето за съставяне на акта е 12 минути и след извършена проба на спирачките на влака, същият заминава в 04:36 часа по правилния път.
Службите по безопасност на двете предприятия и Транспортна полиция са уведомени незабавно, а в 05.05 ч. е разпратена телеграма. Назначена е комисия разследваща ситуацията.
Дежурният-ръководител ще бъде санкциониран след процедурни действия.
Гаровата осигурителна техника е сработила правилно и е гарантирала безопасността на влака. Всяко интерпретиране на фактите цели напрежение в отношенията между БДЖ и НКЖИ. НКЖИ има готовност да предостави документацията, доказваща горната информация, пише в съобщението.
БГНЕС припомня, че на 12 юли на гара Калояновец дерайлира бързият влак София-Варна. При инцидента загина машинистът на влака, а 14 души бяха ранени. Според контролните органи причината тогава е човешка грешка от страна на управляващия влака. /БГНЕС /
Пускат влак по грешен път, осигурителната система го спира
От държавното предприятие "Национална компания железопътна инфраструктура" информираха във вторник късно вечерта, че ситуацията на гара Карнобат рано сутринта на 19 август няма нищо общо с катастрофата при Калояновец.
20 август 2014, 00:02
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!