О т 2010 до 2013 г. в Гърция са затворени повече от 3500 минимаркети, показва изследване на Международния институт ИРИ.
Кризата е засегнала най-тежко традиционните магазини като месарници, бакалии и минимаркети, които не могат да предложат същите отстъпки като големите вериги супермаркети. В резултат на това силните вериги супермаркети заеха пазарния дял, освободен от традиционните магазини. Данните от изследването на ИРИ показват, че докато през 2010 г. в Гърция е имало 16 207 минимаркети, през 2013 г. броят им е намалял до 12 547. Това означава, че са били затворени 3 660 магазина, което се равнява на 1/5 от общия брой.
Икономическата криза увеличи броя на клиентите в големите вериги магазини. Тенденцията за купуване на прясно месо, зеленчуци и риба от супермаркетите, а не от кварталните магазини нарасна по време на криза. Главната причина са по-ниските цени, които супермаркетите успяха да предложат. Тенденцията за събиране на всички видове стоки под един покрив върна на мода хипермаркетите, които се простират на площ над 2500 кв.м., отбелязва ИРИ. През 2013 г. броят им е нараснал на 58 спрямо 56 през 2012 г. /МИА
/
Кризата затвори хиляди минимаркети в Гърция
От 2010 до 2013 г. в Гърция са затворени повече от 3500 минимаркети, показва изследване на Международния институт ИРИ.
16 септември 2014, 10:11
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!