Ф едералният канцлер на Германия Ангела Меркел взе отношение по един от най-чувствителните въпроси, който се обсъжда през последните дни в страната - дали да бъдат въведени общи ограничения за скоростта по автомагистралите.
Такова ограничение съществува в останалите европейски страни, докато в Германия то е сравнително рядко срещано.
В интервю за "Билд ам Зонтаг" Меркел се обяви против ограничаването на скоростта, въпреки увеличаващите се изисквания за опазване на околната среда и намаляване на глобалното затопляне, съобщава "Дойче веле".
Тя смята, че природозащитните мерки вече са заложени в самото строителство на магистралите и те трябва да бъдат активно подкрепяни и от автомобилните компании.
Едновременно с това Меркел е отклонила идеята, предлагана от някои експерти на ЕС, за въвеждане на допълнителни ограничения за максималните скорости на новите коли, които да бъдат задължителни за автомобилните производители.
Европейската комисия възнамерява да предложи намаляване на емисиите на въглероден диоксид, отделяни от новите автомобили, до 130 г на километър. Мярката трябва да бъде изпълнена до 2012 г., съобщава EUobserver.com.
Лимитът е по-малко стриктен от първоначално защитавания от еврокомисаря по околната среда Ставрос Димас, който настояваше за 120 г/км.
Стъпката на ЕК идва след недобрите резултати, постигнати с препоръката от 2004 г. за намаляване на вредните газове, отделяни от автомобилите. Сегашната мярка, ако бъде одобрена, ще бъде задължителна.
Обсъжданията в Брюксел все още продължават, най-вече поради съпротивата на някои страни членки. Смята се, че Германия като най-големия автомобилен производител в Европа, може да блокира вземането на окончателно решение.
Еврокомисар Димас критикува Берлин, който държи ротационното председателство на ЕС до средата на годината, че не проявява достатъчно интерес към проблемите, свързани с глобалното затопляне и мерките за неговото овладяване.
Подобен беше тонът и на председателят на ЕК Жозе Барозу, който в интервю за списанието на германския парламент заяви, че "не е честно" Германия да се противопоставя на мерките на Брюксел с цел да защити индустриалното си производство.
"Не можем да се съобразяваме с желанието на всяка държава членка по отделно. Подобен подход би бил неправилен и нечестен", смята Барозу.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!