Ч ЕЗ иска делът в крайната цена за клиентите на компаниите от групата в България да бъде възстановен до равнище, което ще позволи поддържането на електроразпределителната мрежа и осигуряването на обслужването на над 2 милиона клиенти, съобщиха от ЧЕЗ.
Негативните финансови резултати на компаниите от групата на ЧЕЗ са показателни за сериозния недостиг на средства за тях и за съществуващите диспропорции в сектора. Рязкото намаляване на приходите значително ограничава възможностите за поддръжка на мрежата и създава риск от повишаване на аварийността, коментират от ЧЕЗ и добавят:
Въпреки неблагоприятните промени в регулаторната среда от началото на 2013 г., компаниите от групата на ЧЕЗ в България инвестираха 133 милиона лева в мрежата и в подобряване обслужването на клиентите си. През същата година Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) намали с 90% дела на ЧЕЗ в крайната цена за битовите потребители и дори след 2-процентното увеличение на цената от 1 юли 2014 г., делът на ЧЕЗ продължи да намалява и компаниите отчетоха загуби. В момента в нашите компании не остават достатъчно средства за поддръжка на мрежата и развиване на услугите за клиентите с темповете, необходими за запазване сигурността на снабдяване и повишаване на ефективността. Драстично намалените приходи се отразиха негативно върху финансовото състояние на дружествата на ЧЕЗ в България. Само за първите шест месеца на 2014 г. "ЧЕЗ Електро България" АД отчете загуба в размер на 6,6 милиона лева, а "ЧЕЗ Разпределение България" АД – близо 5 милиона лева загуба.
От ЧЕЗ подчертават, че експертните оценки показват, че са необходими близо 150 млн. лева годишно за обновяване и развитие на мрежата. Необходимо е признаването и на допълнителни разходи, свързани с функционирането на балансиращ пазар и новите задължения, които се вменяват на операторите чрез промените в законодателството, убедени са те. Според ЧЕЗ всяко отлагане предприемането на корективни мерки и всяко ценово решение, лишено от икономическа логика и обоснованост, водят до допълнително aкумулиране на дефицити и необходимост от все по-голям обем средства, което неминуемо ще се отрази в крайната цена за клиентите. /БГНЕС /
ЧЕЗ иска по-висок дял в крайната цена за клиентите
ЧЕЗ иска делът в крайната цена за клиентите на компаниите от групата в България да бъде възстановен до равнище, което ще позволи поддържането на електроразпределителната мрежа и осигуряването на обслужването на над 2 милиона клиенти, съобщиха от ЧЕЗ.
2 септември 2014, 19:31
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!