К омисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност.
Това съобщиха от комисията.
Телекомуникационното дружество няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 хил. лв.
Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор е установила, че липсва коректната информация относно сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ѝ. Тя е фигурирала единствено на интернет страницата на телекома.
В търговския обект е било налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода - активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния, посочват от КЗП.
Така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, заявяват още от комисията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!