С ъздателите им се надяват, че техните "рожби" ще намерят своето място в сферата на здравеопазването и обслужването, подобно на събратята им в автомобилната индустрия.
Една от пречките за по-широкото разпространение на андроидите е високата им цена, поради което те или се купуват на лизинг, или се вземат под наем.
Очаква се обаче в близко бъдеще цените им да започнат да падат, тъй като и други японски компании като "Тойота", "Хонда" и "Фуджитцу" започват масово производство на роботи от второ поколение.
Автомобилният гигант "Тойота" възнамерява през 2010 г. да започне да продава домашни роботи, които да помагат в домакинството, отглеждането на деца и грижите за възрастните хора.
"Фуджитцу" пък разработват своя дроид ENON, предназначен за работа в офиси и магазини.
Японското правителство междувременно готви насоки и препоръки, свързани с проблемите на обществената безопасност при работа на автономни роботи редом с хора.
В момента в страната няма закон, който да урежда използването на роботи на обществени места.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!