Кп пании номер две и номер три в световната реклама -
американската "Омником" (Omnicom) и френската "Пюблисис" (Publicis)
- ще се слеят и ще създават нов лидер в сектора под името
"Пюблисис Омником груп" (Publicis Omnicom Group).
Това съобщиха
днес на пресконференция в Париж ръководителите на двете
дружества, цитирани от Франс прес и Асошиейтед прес.
Бъдещата най-голяма рекламна компания в света се оценява на
над 30 милиарда долара.
Акциите на новата група, чийто капитал ще бъде поделен 50/50
между акционерите на двете дружества, ще се котират на борсите
в Париж и Ню Йорк.
Новата компания ще управляват заедно главните
изпълнителни директори на Омником и Пюблисис - Джон Рен и Морис
Леви.
Обединението ще даде възможност за по-голяма власт над
ценообразуването и за насочване на вниманието към азиатски и
латиноамерикански пазари като Китай и Бразилия, където всяка от
тях засили дейността си, за да се бори с изключително слабия
растеж в Европа.
Но ограничаването на конкуренцията би могло да
се окаже пречка при оценката на регулаторните органи в САЩ и
Европа, отбелязва АП.
Двете дружества очакват сделката да приключи в края на 2013
или началото на 2014 година, допълва АФП.
"Омником" и "Пюблисис" се сливат в най-голямата рекламна компания
Бъдещата най-голяма рекламна компания в света се оценява на над 30 милиарда долара
28 юли 2013, 17:50
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!