Новите правила за паркиране в София са ефективни, идеалният център на столицата е свободен от автомобили.
Това е основното заключение от представения днес доклад на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) от изпълнителния директор Тодор Тодоров и директора на поделение "Паркиране и мобилност" Румяна Милова.
Проверките на автомобилите са се увеличили с 12 на сто спрямо същия период на миналата година. За девет месеца са били репатрирани 30 000 автомобила, а скоби са били поставени на 90 000 автомобила.
Но това е с 10% по-малък брой на репатрираните автомобили спрямо същия период на миналата година, уточни Милова.
През септември броят на есемесите за паркиране в "синята зона" е 253 000, а през октомври броят им е нараснал на 280 000.
От Центъра отчитат увеличение с около 10% на есемесите в "синята зона". В "зелената зона" увеличението е с 52%.
Причината според експертите е, че през септември много хора са паркирали, без да заплащат с есемес или с купен талон, но не са били санкционирани. Затова увеличението с 10 процента не означава реално увеличение на броя на паркираните автомобили в "синята зона", обясни Румяна Милова.
Според данните на ЦГМ приходът за септември от "синята зона" е 766 000
лв., а от "зелената" - 397 000 лв.. За октомври данните са съответно 775
000 лева и 361 000.
Приходите от поставени скоби на автомобили в нарушение през септември са 103 000 лв. за двете зони, а за октомври - 185 000 лв.
Все още през централната част на София има доста висок процент на транзитно преминаване - около 6-7 хиляди единици на час. Този транзитен трафик не може да бъде намален само чрез мерките на платено паркиране, трябва да се вземат и други мерки, включително и изграждане на инфраструктура, каза Тодор Тодоров.
Една от целите на промяната беше да се осигурят 15-20% свободни места в двете зони, поясни Тодоров. По негова информация за синята зона свободни места са 21% в рамките на пиковите часове. За двете зони можем да кажем, че изпълняват функцията, която очаквахме. Така се елиминира паразитният трафик в централната градска зона, заключи шефът на ЦГМ.
"Според нас има насочване към паркиране на автомобилите в "зелена зона". В самата синя няма увеличение на паркирането, тези 10% се дължат на по-строгия контрол", заяви Милова. Приходите от паркиране също са се увеличили, но директорката намери причината на това в увеличения брой на паркоместата от 12 на 16 хиляди.
От общинската фирма са категорични, че целта на въвеждането на новите правила за паркиране е постигната - идеалният център на София е свободен от автомобили.
В ЦГМ възнамеряват да направят анализ, чрез който да се види дали новите правила за паркиране в столицата ще доведат до по-чиста среда. Резултатите от този анализ ще бъдат представяни всяко тримесечие.
Има полза от новите правила за паркиране в София
Целта на въвеждането на новите правила за паркиране е постигната - идеалният център на София е свободен от автомобили, отчитат от Центъра за градска мобилност
23 ноември 2012, 15:56
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!