"Български държавни железници" ЕАД през първото тримесечие на годината има печалба в размер на 21 млн. лева.
За сравнение през същия период на миналата година тя е била 15 млн. лева, съобщи на пресконференция днес председателят на управителния съвет на холдинга Владимир Владимиров.
По думите му финансовото състояние на холдинга се стабилизира.
В резултат на това с 12 млн. лева повече са свободните парични средства в дружеството.
По втория облигационен заем са заложени 3500 вагона за продажба, чака се одобрението на министъра. Оценката им 52,2 млн. лв.
Общото задължение към облигационерите е малко над 100 млн. евро, уточни в отговор на въпрос Владимиров.
Общите задължения на дружеството са намалели с над 62 млн. лв.
От 806 млн. лева на 31 март 2011 г. сега за първото тримесечие те са спаднали на малко над 743 млн. лева. Осъществява се и приватизацията на товарни превози, откъдето се очакват още 300 млн. лева.
Вече са обявени критериите, по които тази приватизация ще се извършва и до дни се очаква официалното обявяване на процедурата, посочиха от ръководството.
Според изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев просрочията са намалени и с основните доставчици и кредитори са постигнати допълнителни споразумения.
Вземанията са на абсолютния минимум и за трите дружества са 1,5-2 млн. лв. Част от тях са в сметките на НК "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ), с които предстои да се разберем, каза той.
Продължава структурната реформа в холдинга със започналото на 9 април закриване на част от поделенията на БДЖ, за да се предотврати дублирането на персонал и разхищения, посочи Недев.
Сега оперативната дейност се разпределя между девет регионални центрове във всяко от дъщерните предприятия, уточни той.
Като част от реформата са и курсове за преквалификация на персонала с цел един и същи човек да съчетава повече длъжности. Резултатът от това се очаква в рамките на няколко месеца.
В администрацията все още има дублиране на длъжности
и това ще продължи до завършването на процеса на централизиране и подбора на ресорните директори, обясниха ръководителите на железниците.
Изготвени са плановете за ремонтиране на вагони - над 1000 товарни и над 200 пътнически вагони.Така ще се навакса част от изоставането, коментираха те. С ремонтите няма да се увеличи капацитетът на железниците, но ще поддържа това ниво, отбеляза Недев.
Холдингът очаква и новите 30 спални вагони от турска фирма, които ще обслужват клиентите на БДЖ на българска територия.
Кондукторите вече никъде няма да продават билети, единственият упълномощен за това, като мярка срещу корупцията, ще бъде билетният касиер във влака, обясни Недев.
Той информира, че до края на годината предстоят съкращения на още 400 души в "Товарни превози" и на 450 в "Пътнически превози". Така общият брой на съкратените ще достигне общо 850 души.
От тях 250 са по процедурата, свързана със съкращение на влаковете. Целта е в холдинга да останат не повече от 9500 души в края на тази година, каза Йордан Недев.
"Нямам конкретно обяснение защо синдикатите ще стачкуват, научих го от вас - медиите. С най-голямо удоволствие ще се срещна с тях, за да чуя лично". Така изпълнителният директор отговори на въпроса защо въпреки всички мерки от синдикатите предупредиха за евентуални стачки вчера.
Владимиров каза, че е отказал среща със синдикалните лидери, защото в КТД е регламентирано как ще стават съкращенията още през есента на миналата година и ръководството спазва подписания договор.
Освен това социалните партньори нямали адекватни финансови разчети като база на преговори.
"Освен протакане на неизбежното реформиране на системата, от което тя има жизненоважна нужда, друго няма да се случи с протестите", коментира ситуацията Йордан Недев.
Пътуването без билети е най-големият проблем на железницата, както и неравномерната натовареност на отделните ж.п.-линии.
Някои влакове в момента са свръхпренаселени, а в други няма пътници и това трябва да се оправи, каза Недев.
Повече икономически новини в PariteNi.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!