Бразилското министерство за жените призова тв рекламите със супермодела Жизел Бюндхен по бельо да бъдат забранени (Вж. рекламата с модела).
Министерството поиска от Съвета по рекламата да забрани рекламите със супермодела по бельо, които
според тях "подсилват погрешния стереотип за жените като секс обекти".
В рекламата оскъдно облечената Бюндхен разсейва съпруга си в секси бельо, докато му съобщава лоши новини като тази, че му е ударила колата.
През 2010 г. министерството издейства забрана на реклама на бира с Парис Хилтън.
Рекламата "не зачита напредъка в прекратяването на сексистките практики. Тя също така представлява дискриминация срещу жените", съобщи министерството в комюнике.
Рекламата изпраща послание, "че чувствеността може да разтопи всеки мъж" и "окуражава бразилките да използват чара си, за да омекотят реакцията на съпрузите си", допълва министерството.
Компанията за бельо "Хоуп" от своя страна пусна официално съобщение, в което посочва, че рекламата й има "ясна цел - да покаже с добро чувство, че естествената чувственост на бразилските жени, която е известна в цял свят, може да бъде ефективно оръжие при съобщаването на лоши новини".
Компанията уточни, че е наела Бюндхен, една от най-успешните манекенки на Бразилия в света,
за да покаже, че не става въпрос за икономическа зависимост на жените.
"Би било абсурдно ние, които си изкарваме прехраната от предпочитанието ни към жените, да заемем позиция, която обезценява клиентките ни", допълни модната марка.
Съветът по рекламата е контролиран пряко от президентката Дилма Русеф, първата жена президент на страната.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!