Сериозен ръст на руските туристи у нас прогнозират от икономическото министерство.
За следващите пет години Русия е определена като дестинация с перспектива за растеж с максимален потенциал за увеличаване на туристите към България с 44% спрямо настоящия обем пътувания, каза пред журналисти зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
Днес бяха представени резултатите от рекламната кампанията на българския туристически продукт на руския пазар, която обхваща периода септември 2010 г. - юли 2011 г.
Ефектът от кампанията е
23% ръст на руските туристи у нас за периода януари - май т.г.
спрямо същия период на миналата година.
В страната през първите пет месеца на 2011 г. са пристигнали 66 814 руски туристи.
Маринов отчете ръст от 43% на издадените визи за България в Москва спрямо 2010 г. и 100% спрямо 2009 г.
Очаква се за тази година броят на визите за руски граждани за България, издадени в Москва, да надхвърли 300 хил.
Руските туристи обикновено остават в страната за 12 нощувки, което е с един ден повече спрямо средния им престой в Гърция и Турция.
Разходите им за пътуване до България са средно 840 евро на човек, а средният разход за нощувка на руски турист е 69 евро.
В България предпочитат да почиват млади и на средна възраст руснаци. 24% от почиващите са семейства с деца.
80% от руските туристи идват у нас за ваканционни пътувания, три четвърти за почивка на море.
90% от туристите идват от Русия със самолет, а всеки втори руски посетител предпочита да отседне в 4 и 5-звездни хотели.
България е на второ място след Турция
според проучване на интернет търсачката "Яндекс" за най-популярните в Русия летни дестинации за тази година, информира Иво Маринов.
Според проучването България вече изпреварва в това отношение Гърция, Испания, Кипър, Черна гора, Италия, Египет, Хърватия и Тайланд.
Посланието на рекламната кампания на българския туризъм в Русия е "Спомени с усмивка". Тя е на стойност 1,2 млн. лева, като са икономисани 50% от средствата и те ще се пренасочат за 2012 г. за същия пазар.
Кампанията е финансирана от оперативна програма "Регионално развитие".
Такива кампании предстоят и в Германия и Великобритания.