Водещите интернет издатели в България основаха сдружение с нестопанска цел "Интерактив Асосиейшън България" (IAB).
Сдружението е отворено за членство на интернет медиите, технологичните компании, рекламните агенции и рекламодатели, които активно създават и развиват пазара на интерактивната реклама в България.
Асоциацията е съдадена от водещите интернет медии, които покриват над 90% от интернет аудиторията в България и събират над 80% от пазара на онлайн рекламата в страната: "Дарик Нюз" ЕООД, "Дир.БГ" АД, "Икономедиа"АД, "Инвестор.БГ" АД и " Нет Инфо.БГ" АД.
Учредителите планират да развиват асоциацията в духа на целите и стойностите на световната организация The Interactive Advertising Bureau (IAB) и да отворят "Интерактив Асосиейшън България" за членство на технологичните компании, рекламните агенции и рекламодатели в България за по-нататъшно стимулиране и развитие на интерактивната реклама у нас.
Основните цели на сдружението са:
Да популяризира интерактивния маркетинг и да подпомага рекламните, маркетинг и пиар специалистите, рекламните и маркетинг агенциите, медиа шоповете.
Да споделя най-добрите практики на интерактивната реклама;
Да създава и утвърждава критерии за единна измеримост и професионални и етични стандарти;
Да извършва проучвания в областта на интерактивната реклама и маркетинг и да публикува и разпространява резултатите от тях;
Да подпомага обучението на кадрите в интернет медиите.
Членството в "Интерактив Асосиейшън България (IAB)" дава възможност да се създава среда и стандарти за качество на предлаганите услуги и продукти, да се изграждат и утвърждават професионалнитe и етични норми в бранша, както и да се стимулира саморегулирането на пазара на интерактивната реклама в България.
Мисията на асоциацията е да популяризира възможностите на интернет рекламата като едни от основните канали за комуникация (наред с телевизията, радиото, пресата и външната реклама) и нейните преимущества - таргетиране, висока ефективност, разнообразност на формите и подходите.
"Интерактив Асосиейшън България (IAB)" ще работи за утвърждаването на ясни правила и добри практики за всички, които правят бизнес в областта на интернет медиите, технологичните компании, рекламните агенции и рекламодатели, свързани пряко или непряко с дигиталната и интeрактивната реклама в България.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!