Шофьор на "Ентуртранс": Бяхме убийци на пътя
Източник: БГНЕС
23

В Бургаският окръжен съд продължава започналото вчера дело за катастрофата на АМ "Тракия", при която загинаха 9 души, съобщи Агенция "Фокус".

Инцидентът стана на 15 юни 2011 г.

Обвиняеми по делото са собственикът на фирмата "Ентуртранс" - Ениз Ченгел, ръководителят на транспортния отдел Николай Точев и оцелелият шофьор Светослав Димитров.

В началото беше разпитан един от свидетелите - Иван Гочев, който е бил шофьор във фирма "Ентуртранс", чийто собственост е катастрофиралият автобус, в продължение на три месеца.

Пред съда той каза, че автобусите на фирмата са били в ужасно състояние.

"Състоянието на автобусите във фирмата беше ужасно. Бяхме убийци на пътя", каза Гочев.

Той е шофирал около месец автобуса, който катастрофира на магистралата.

Гочев е катастрофирал със същия злополучен автобус край Сливен до Старо село. Пред съда той разказа, че когато това се случило, от фирмата не пратили друг автобус, който да вземе пътниците и се наложило те да чакат следващ автобус от София. Гочев е работил във фирмата 3 месеца.

Автобусът, който катастрофира на АМ "Тракия", е бил каран известно време с повредена щанга, единият от болтовете бил скъсан,

С повредена щанга съм карал около 30 курса, заяви днес свидетелят пред съда. От фирмата са знаели, че автобусът не е изправен, но той не е бил спрян от движение.

На въпрос на прокурорите и съдиите той още веднъж потвърди, че автобусите във фирмата са били в окаяно състояние.

Лекар никога не ги е преглеждал - поне него, докато е бил на работа преди да тръгне на път, въпреки че на пътния лист е имало печат на лекар.

Също така автобусите не са били технически проверявани преди да тръгнат на курс.

Съдът изслуша тройна металографска и петорната автотехническа експертиза на автобуса

Изводите от нея представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се.

"Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници.

Реалната техническа причина за пътнотранспортното произшествие е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем.

Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда.

След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на пътнотранспортното произшествие. Дали водачът е можел реално, а не технически, да предотврати пътнотранспортното произшествие, ще реши съдът", каза проф. Карапетков.

По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началния момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка, то преобръщането е нямало да се случи.

"Ние сме изследвали по задача на разследването, че ако нямаше завиване на волана не би възникнало пътнотранспортно произшествие. Съдът трябва да прецени дали в този момент водачът може да има способности и опит да направи в дадения случай.

Нашата задача е да изясним какво е станало и какво би станало, ако няма завиване на волана. Ние сме категорични, че ако нямаше завиване на волан автобусът би спрял нормално, леко отклонен наляво, но върху платното за движение и не би възникнало пътнотранспортно произшествие", обясни проф. Карапетков.

Пръсналата се и разрязана гума на автобуса са се случили по време на инцидента и преобръщането на автобуса, а не преди това, заявиха вещите лица.

Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.

Вчера съдът изслуша полицая, който е направил оглед на мястото на инцидента. Пред съда той каза, че автобусът бил в лошо техническо състояние. Имало корозия на предния мост, следи от стари скъсвания и недобре направени заварки.

Полицаят каза още, че от шофьора научил, че колата била неуправляема преди катастрофата. Воланът рязко е завил наляво, а шофьорът не е успял да овладее автобуса.

Коментари 23
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

23 коментара
 
Разговор между блондинки: - Чух, че пак са те скъсали на шофьорския изпит. Какво се случи? - Еми наближаваме кръгово движение и виждам знак "30",…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Костадинов: Като кажат кога и къде, ще отидем</p>

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

България Преди 39 минути

Според Костадинов има алтернативи за създаването на мнозинство за избор на председател на 51-вия парламент

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 3 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 3 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 3 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 4 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 4 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 4 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 5 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 5 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 5 часа

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години

<p>Истинската история на Пепеляшка</p>

Истинската история на Пепеляшка

Любопитно Преди 5 часа

Коя е всъщност Пепеляшка и колко мрачна би могла да бъде тази приказка

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

България Преди 6 часа

Държавният главата посочи обаче, че не вижда как ще функционира правителството по този начин

Асен Василев: ПП не се моли на никого

Асен Василев: ПП не се моли на никого

България Преди 6 часа

Затова ще подкрепим най-възрастния за председател на Народното събрание, посочи той

<p>Отрова за мишки ли е убила&nbsp;Сталин?</p>

Неразгаданите загадки на Студената война

Свят Преди 6 часа

Бил ли е отровен Йосиф Сталин и какво се знае за мистериозното потъване на подводницата К-129

<p>Индия се смалява в полза на Китай</p>

Ще изчезне ли Индия под Китай?

Свят Преди 6 часа

Индийската тектонична плоча се движи с около пет сантиметра за една година в посока към Евразийската, и още по-точно - приплъзва се под Китай