З аради проблемите по границите, предизвикани от бежанската вълна, българските превозвачи губят между 40 000 и 50 000 евро на ден, съобщава репортерът Олга Василева за Нова ТВ.
Товарните фирми изпускат срокове заради затворени граници. Губят и автобусните фирми, които променят маршрута си и го удължават, за да избегнат тапите по границите.
Заради бежанската криза преодоляването на граничния контрол в момента отнема между 15 и 30 часа.
„Губи се – в зависимост от транспортите, които извършваме, от 500 до 1000 лева на транспорт. Това е само от престои, които не са по наша вина. Търпим неустойки заради тези престои. Налагат се алтернативни маршрути, които са и по-скъпи и отнемат много повече време”, твърди превозвачът Валентин Боянов.
Кризата удари сериозно и автобусите.
„Лошото е, че хората започват да закъсняват, някои, които имат връзки с други автобуси или други превозни средства, губят връзката”, твърди Миролюб Столарски, собственик на автобусна фирма.
Оказва се, че освен затворените граници, бежанската криза крие и други опасности. Много мигранти виждат в товарните камиони лесен начин да преминат през границите. И често буквално ги щурмуват.
„В такива случаи се обаждам на полицията и на жандармерията. Те идват, свалят ги от камиона. Затварят ги, качват ги в бусове и заминават. През това време от гората излизат още хора и се качват на същото място. Ако не си ги усетил и ги хванат - ставаш съучастник”, коментира Боянов.
От бранша не вярват, че положението скоро ще се нормализира. Засега са наясно само, че за пътниците автобусният превоз е несигурен, за товарните фирми - губещ, а за шофьорите - опасен. Все по-малко стават шофьорите, желаещи да поемат към Одрин. От друга страна намаляват и фирмите, които търсят услугите на превозвачите и изчакват по-добри времена.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!