Б ДЖ дължи 600 млн. лв, като предстоят преговори с кредиторите за разсрочване на задълженията, каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова на пресконференция след заседанието на кабинета.
В бюджета е предвидена малка сума за погасяване на част от главницата и лихвите - по 3 млн. лв. месечно до края на годината, които са крайно недостатъчни,
коментира министърът.
Тя посочи, че се очаква нотификация от ЕК за държавна помощ от 172 млн. лв, която трябва да се предвиди в бюджета и която се отнася до стари задължения.
195 млн. лв. е недостигът за ремонти и текущо поддържане, няма пари и за нов подвижен състав,
отбеляза министърът.
Министерството е отказало издаване на лиценз за товарни превози на фирмата "ТЕЦ Бобов дол - Товарни превози", защото не отговаря на изискванията на закона, преди всичко за финансовата стабилност, съобщи министърът.
НКЖИ има недостиг от 109 млн. лв. за съфинансиране на железопътните проекти. Този финансов ресурс не е бил предвиден в бюджета. Липсва ясна стратегия и приемственост по Електронното управление.
Експертите се опитват да направят точен разчет колко пари са похарчени за различните дейности, като до момента информацията е за около 400 млн. лв. от държавния бюджет и средства от ОПАК,
каза Ангелкова.
По инвестиционната програма "Региони в растеж" министерството има проект за Интермодален терминал във Варна за 15 млн. лв. Поради неправилно планиране до 15 септември няма да се подпише договор по този проект и процедурата ще бъде прекратена, каза министърът.
Малко са средствата за вътрешноградски, междуселищни пътнически превози в слабо населените планински и гранични райони, както и за безплатните или с намаление превози в страната.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!