Н ай-голямата социално отговорна инициатива на NOVA – „Промяната“ спечели своето трето отличие за 2016 г.
То бе присъдено на първите годишни награди на Българския офис на "Глобалния предприемачески мониторинг" (GEM) в категория „Медийна инициатива, която поставя във фокус добри примери”.
Отличието е признание към „Нова Броудкастинг Груп“ и фондация „Промяната”, част от Reach for Change, за цялостния принос и положителното въздействие, които инициативата оказва върху обществените възприятия за предприемачество и положителни модели за подражание.
Това е третото отличие, което „Промяната” печели през 2016 г.
В началото на годината инициативата спечели голямата награда "Инвеститор в обществото" на Българския форум на бизнес лидерите”, а през юни бе отличена за „Кампания и социална иновация” в шестото издание на наградите „Златна ябълка” на Националната мрежа за децата за принос към благосъстоянието на децата в България.
Междувременно бяха избрани петимата полуфиналисти в тазгодишното издание на конкурса „Промяната”.
Полуфиналисти в конкурса „Промяната" в СНИМКИ
След тримесечни обучения в Акселератора на инициативата, където 18 участника получиха ценни познания и съвети, свързани със спецификите на социалното предприемачество и създаването и менажирането на устойчиви бизнес модели, всеки от тях презентира проекта си пред жури от експерти на фондация „Промяната”, "Нова Броудкастинг Груп" и глобалния мениджър на Reach for Change Натали Енгдал.
„Впечатлена съм от проектите, които видях и от екипите, които работят по тях. Радвам се, че с всяка следваща година участниците в инициативата стават все повече и така, заедно, случваме промяната за по-добро и сигурно бъдеще на децата ни”– сподели тя.
Петимата полуфиналисти в "Промяната" 2016/17 са: Евгения Сарафова и Димитър Желев - Geograf.bg; Бояна Коцева и Даниела Садикова с проекта им ParaKids; Силвена Христова и Красимир Ламбов; Морис Гринберг и Евгения Христова - фондация "АСИСТ - Помагащи технологии" и Янита Кирова и Ива Лапатова - сдружение „Метаморфози“.
Следващият етап на конкурса предстои през ноември, когато чрез онлайн гласуване публиката ще има възможност да избере 3-те проекта финалисти, които ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на "Промяната" през 2017 г.
Само за две години след старта си през 2014 г. "Промяната" показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас.
През 2015 г. социалните предприемачи, част от първите две издания на "Промяната", благодарение на усилената си работа и желанието си да помогнат на децата в България, достигнаха до 545 български деца и промениха живота им към по-добро.
Паралелно с избора на новите проекти от третото издание на конкурса, Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната” продължават да подкрепят и девет от настоящите социални предприемачи в "Промяната", които са си поставили за цел до края на 2016 г. да подобрят живота на повече от 1000 деца в България.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!