П рез 2013 г. консумацията на бира на глава от населението в България е 74 литра. За същата година на българския пазар са продадени общо 5 462 000 хектолитра бира.
Това стана ясно по време на пресконференция на Съюза на пивоварите в България (СПБ), организирана дни преди професионалния празник на бранша – Илинден.
Пивоварната индустрия у нас продължава да се развива и инвестира активно в производствени иновации, оборудване и разширяване на асортимента и марки пиво както през изминалата, така и през настоящата година.
През изминалата година продажбите на бира в галони (PET бутилки) отново доминират с пазарен дял от 60%. Делът на стъклените бутилки е 25%, на кеновете – 10%, а на наливното пиво – 5%.
В голяма степен тенденциите за продажби по видове опаковки са отражение на покупателните възможности и нагласи на българските консуматори. Запазват се и сравнително високите обеми на продажбите на евтини вносни марки бири, които се разпространяват чрез големите търговски вериги, най-често в кенове.
През настоящата 2014 г. лошите метеорологични условия влияят неблагоприятно върху пазара на бира. Основен фактор за тази тенденция е нетипично хладното и дъждовно време през летните месеци, когато се генерират 50% от годишните продажби на бира.
Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за 2013 г. са над 300 млн. лева. Само за първото полугодие на 2014-а пивоварните компании са инвестирали 24 млн. лева за бизнес развитие и са разширили портфолиото си с 9 нови продуктови предложения. Въведени са и над 18 опаковки с нов дизайн.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!