Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
STOP&GO: +67 мм, с толкова е увеличена дължината на модела. Широчината е нараснала с 39 мм, с толкова е увеличена предната следа. С 26 мм е по-дълъг предният надвес.

Тестваме силно промененото Clio, "златната кокошка“ на Renault

Технологии Преди 8 минути

Най-продаваният модел на Режията идва напълно преосмислен като външен и вътрешен дизайн, самозареждащият се хибрид също е напълно нов, с повече мощност и по-нисък разход

Нов кървав конфликт: Тайланд нанесе въздушни удари по Камбоджа

Нов кървав конфликт: Тайланд нанесе въздушни удари по Камбоджа

Свят Преди 38 минути

Двете страни се обвиниха взаимно, че са извършили удари по спорната граница в понеделник сутринта

<p>Републиканците се &quot;присмиваха&quot; на Тръмп преди изборите</p>

Марджъри Тейлър Грийн: Републиканците се подиграваха на Тръмп зад гърба му

Свят Преди 39 минути

След като Тръмп е спечелил изборите, републиканците са започнали рязко да се "умилкват", каза Грийн

<p>На 8 декември лоша поличба носи бедност цяла година</p>

Празник е! Българи с интересни имена имат имен ден. Има и забрани

Любопитно Преди 48 минути

Една от тях е лоша поличба, която вещае бедност и нещастие

Кметът на "Люлин" на спешна среща за кризата с боклука

Кметът на "Люлин" на спешна среща за кризата с боклука

България Преди 1 час

"Това е удар по здравето и по достойнството на хората“, заяви кметът Георги Тодоров

Снимката е илюстративна

Огнен ад в Австралия: Загина пожарникар, а 40 къщи са изпепелени

Свят Преди 1 час

59-годишният мъж е бил ударен от падащо дърво, докато гасял горски пожар близо до град Буладела в щата Нов Южен Уелс

Москва и Киев си размениха масирани въздушни удари, има ранени

Москва и Киев си размениха масирани въздушни удари, има ранени

Свят Преди 1 час

Най-малко седем души са ранени при руска атака с безпилотни летателни апарати в Ахтирския район на Сумска област

<p>Зеленски: Разговорите с представителите на САЩ не бяха лесни</p>

Зеленски: Разговорите с представителите на САЩ бяха конструктивни, но не и лесни

Свят Преди 1 час

В събота той проведе телефонен разговор със специалния пратеник на Тръмп – Стив Уиткоф и зетя на президента на САЩ Джаред Къшнър

Стармър, Макрон и Мерц се срещат със Зеленски в Лондон

Стармър, Макрон и Мерц се срещат със Зеленски в Лондон

Свят Преди 1 час

Очаква се фокусът на разговорите да е върху това какъв да бъде отговорът на американските предложения за прекратяване на войната в Украйна

Отмениха частичното бедствено положение в община Созопол

Отмениха частичното бедствено положение в община Созопол

България Преди 1 час

То беше обявено в събота със заповед на кмета Тихомир Янакиев

Кой е Чиприан Чуку – кандидатът, който обеща да подреди Букурещ и спечели

Кой е Чиприан Чуку – кандидатът, който обеща да подреди Букурещ и спечели

Свят Преди 2 часа

Всички социологически проучвания в изборната седмица го сочеха като най-вероятния победител

<p>Тръмп:&nbsp;Зеленски още не е готов да приеме&nbsp;предложението за мир</p>

Тръмп: Зеленски все още не е готов да приеме предложението на САЩ за край на войната

Свят Преди 2 часа

Американският държавен глава намекна, че украинският президент пречи на напредъка на преговорите

Кабинетът "Желязков" се изправя срещу шести вот на недоверие тази седмица

Кабинетът "Желязков" се изправя срещу шести вот на недоверие тази седмица

България Преди 3 часа

Той беше внесен в петък от ПП-ДБ, АПС и МЕЧ с мотив провал в икономическата политика на правителството

<p>&nbsp;5,8 по Рихтер разтърси градчето Якутат в Аляска</p>

Земетресение от 5,8 по Рихтер разтърси градчето Якутат в Аляска

Свят Преди 3 часа

Епицентърът на труса е бил на дълбочина 5 километра