П родължава приемането на кандидатури във второто издание на конкурса за социални предприемачи ПРОМЯНАТА на фондация Reach for Change и Нова Броудкастинг Груп. Конкурсът е отворен както за нестопански организации, така и за отделни граждани, които имат идея как да подобрят живота на децата в България.
За новостите в конкурса тази година и за критериите за избор на проекти, които ще бъдат развивани разказва Юрий Вълковски, представител на фондация Reach for Change, в интервю за Vesti.bg.
- Има ли нещо ново в тазгодишния конкурс , което е важно да знаят кандидатите?
- През тази година има две основни новости в конкурса. От една страна, определихме две приоритетни теми: „Образование“ и „Нови технологии за социална промяна“. Идеите, които са свързани с тези теми ще бъдат разглеждани с повишен интерес. Идеи, които не са свързани с тези теми също могат да спечелят конкурса, ако ни убедят в своята иновативност и значим социален ефект.
Другата важна промяна е, че за пръв път включваме допълнителна подкрепа за кандидатстващите проекти от типа "пре-акселератор". На практика това означава, че 20-те най-добри идеи, избрани на 2-рия етап, ще бъдат доразвити с помощта на серия от 3 бизнес обучения и допълнителни консултации.
Всичко останало е без изменение. Опитът ни от миналата година показа, че това е една успешна програма, която съумява да намери най-интересните и отдадени социални предприемачи и да им помогне да доразвият идеите си. Не случайно програма ПРОМЯНАТА получи специална награда от Българския форум на бизнес лидерите за 2014 г.
- Какви са преобладаващите теми на кандидатстващите проекти?
- Както и миналата година имаме проекти в изключително разнообразни направления – от екологично възпитание и био-земеделие, през спортни и артистични занимания, до терапевтични занимания за деца с увреждания. Новото е, че ако миналата година по-голяма част от кандидатите имаха опит в социалната сфера, то тази година виждаме една нова вълна от предприемачи, които активно използват новите технологии и които също имат своите социални каузи, но идват с друг опит и нагласа.
Общото е, че и преди, и сега при нас кандидатстват хора със силен дух и със силно желание да направят България едно по-добро място за децата. Изключително зареждащо е да научаваме колко много позитивна енергия има около нас.
- Към кого са насочени тези проекти?
- Всички проекти, които кандидатстват пред програма ПРОМЯНАТА са насочени към децата на България (от 0 до 18 години). Някои проекти са фокусирани върху специфична целева група – например децата с увреждания, деца, които са настанени в институции или деца, жертва на насилие. Други проекти са насочени към по-широк кръг от деца и младежи и се стремят да развият физическите, интелектуалните или творческите им способности.
За нас е важно да видим, че идеята има потенциал да подобри живота на по-голяма група от деца. В началото това може да е малък проект, но той трябва да има потенциал да се превърне в проект от национална или дори международна значимост и да промени живота на хиляди деца и младежи.
- От кои градове са кандидатите, има ли кандидати от по-малките населени места?
- Половината от кандидатите са от София, но другата половина са от малки и по-големи населени места от абсолютно всички региони на България. Ние сме много горди от този факт, защото в Швеция, където нашата програма работи вече от 5 години, все още 80% от кандидатите са от Стокхолм и едва 20% са от други населени места.
Това е прекрасна възможност за предприемчивите хора от цялата страна и ние сме изключително щастливи, че реализираме програмата съвместно в Нова Броудкастинг Груп. Без активното промотиране от Нова телевизия ние не бихме могли да стигнем до толкова много населени места. И тази година ние имаме кандидати от над 20 градове, както и от 12 села (до момента).
- Нещо любопитно, което можеш да споделиш?
- Не мога да разкривам идеите, които постъпват в конкурса, но мога да ви уверя, че сред тях има изключително интересни и иновативни проекти. Тази година селекцията отново ще е много трудна поради голямото количество качествени проекти.
Иначе, любопитно е, че за втора поредна година жените са много по-активни – около две трети от кандидатите. Запазва се и тенденцията да имаме кандидати от всички възрастови групи – от 18 до 76 годишни.
- Има ли още време за участие и как?
- Да, има време. Крайният срок е 30 юни (23:59 часа), което е съвсем скоро. Но кандидатстването е изключително опростено – изцяло онлайн, без никакви допълнителни документи, без отделни таблици за график или бюджет. Ако имате конкретна идея за подобряване живота на децата, върху която вече сте започнали работа, но чувствате че имате нужда от подкрепа - този конкурс е за вас. Не се колебайте, а кандидатствайте! Всеки има възможност да спечели!
Кандидатстването става онлайн през страницата на конкурса или директно през страницата на Reach for Change: bulgaria.reachforchange.org/bg/r4cprofile/become
Вижте още за ПРОМЯНАТА в интервюто с Юрий Вълковски и посланика на социалната инициатива Ани Салич за "Здравей, България!":
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!