О т една на две седмици се удължава срокът, в който можем да върнем закупена в магазина стока. Това предвиждат окончателно приетите промени в Закона за защита на потребителите.
14-дневният срок започва да тече от датата на сключване на договора за услуги или от датата на приемане на стоките при договор за продажба.
Промените ще позволят на потребителите да се откажат от сключен договор и да върнат стоката без да посочват причина, без да дължат обезщетение или да плащат неустойка, както и каквито и да е разходи. Ще бъде възможно всеки да поиска да му върнат парите и от разстояние, без да се налага да посещава магазина, от който е пазарувал.
При договори извън търговския обект търговецът ще трябва да предостави задължителната преддоговорна информация, както и копие от подписания договор или потвърждение на договора.
Законът предвижда и от 500 до 3000 лв. глоба за всеки онлайн търговец,
който не спази тези изисквания, както и ако не посочва на сайта си как може да се направи рекламация на стоката му. Ако търговецът не е посочил адрес, законодателят е предвидил удължаване на срока за връщане от 7 дни на 3 месеца. Идеята е, ако няма адрес, да бъде сезирана Комисията за защита на потребителите, която да му наложи санкция и да принуди фирмата да върне парите на потребителя.
Новият закон слага край на безкрайното връщане в сервиза на електрически уреди.
Ако такъв се развали три пъти в гаранционен срок, търговецът е длъжен да върне парите или да предостави нов уред.
Законът предвижда още да се създадат помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите. Те ще решават потребителски спорове в областта на енергетиката, топло и водоснабдяването, телекомуникациите, превоза на пътници, както и в областта на финансовите услуги.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!