Вч чки разходи за необичайно мощната положителна реклама за България по повод мощите на св. Йоан и скелета на "вампира" са лични - 32 лева за порция черноморски миди и 10
лева за коктейл "Вампирска кръв" в Созопол.
Това каза в интервю за агенция "Фокус" директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров.
"Покрай случая с австрийския лобист Петер Хохегер и онези 1 700 000 евро, дадени за реклама на
България, не знам да са се появили някакви положителни материали за страната ни за толкова пари.
Ние не следваме този пример. Ние правим
достатъчно значими открития не само в българската, но и в световната
история, и това предизвиква заслужен интерес в чуждите медии.
На техни
разноски са както филмът за св. Йоан Предтеча, така и стотиците
публикации за т.нар. вампир, които са положителни."
Според Димитров благодарение на такива публикации
България влиза като интересна нова дестинация
в сайтовете на различни световни
туристически агенции. Созопол, а и България, заемат първо или второ
място за този туристически сезон и се препоръчват като нови места за
посещение, твърди директорът на НИМ.
Относно заплащането за такава реклама за страната ни, той разказва:
"Всички разходи, които не държавата, а аз съм положил, са толкова, че
един път нахраних екипа, снимал филм за св. Йоан, с черноморски миди, което струва около 30 лв. лични разходи.
Да обобщим: всички
стотици положителни публикации на тази тема струват
32 лв. плюс 3 лв. бакшиш – 35 лв.
За вампира "Нашънъл джеографик" също ще снима филм и
отново не сме дали нито стотинка. През август очаквам Би Би Си, "Хистъри чанъл", една голяма испанска и една голяма руска телевизия.
Във вторник
дадох интервю на в. "Асахи Шимбун" и признавам - и тук употребих
подкуп, в размер на 10 лв. Японският кореспондент много искаше да пие
коктейл "Вампирска кръв" и му купих на едно барче на плажа в
Созопол.
Собственикът не поиска да ни почерпи, напротив, гледаше много
отчаяно, защото не знаеше дали това ще му бъде реклама или точно
обратното. Нормално е това за хора, които отскоро се занимават с
туризъм.
Сръбската агентура в България се заинтересува какви пари сме
похарчили по държавна линия за тази необичайно мощна и силна реклама за
България. Държа сръбската агентура да знае, и да съобщи по-нагоре, че
всички разходи са лични: 32 лв. за порция миди и 10 лв. за коктейл "Вампирска кръв", обобщи Божидар Димитров.
Божидар Димитров: 32 лв. за миди и 10 лв. - за коктейл "Вампирска кръв"
Всички разходи за необичайно мощната положителна реклама за България по повод мощите на св. Йоан и скелета на "вампира" са лични, твърди директорът на НИМ
20 юли 2012, 19:53
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!