Г лад за тираджии у нас. Според браншовите организации над 3000 работни места остават незаети.
В същото време възнагражденията растат и стигат до над 3 000 лева. А обявените места в бюрата по труда са в пъти по-малко - около 100.
Така днес редица транспортни фирми са принудени да свият бизнеса си.
„Глад има за всякакъв персонал среден клас – шофьори, механици, монтьори”, обясни пред Нова Красимир Лалов от Националното сдружение на превозвачите.
Проблемът според всички е един, и то отново заради дефект в образователната система.
Така например преди години, след завършване на професионално училище по автотранспорт, всеки получава дадена категория. Днес обаче това не е така.
Също така сметките показват, че за категория С, необходима за управление на тежкотоварен автомобил, човек трябва да бръкне доста дълбоко в джоба си.
Тепърва предстоят разговори между държавата и бранша, за да не изпаднем в ситуация, в която да се стига до внос на шофьори.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!