Испанската обществена телевизия TVE1 увеличи рязко рейтинга си, след като спря да излъчва реклами от 1 януари.
През първите 10 дни на 2010 г., телевизионният канал е повишил рейтинга си на 19% срещу 16,6% рейтинг през целия декември.
Рейтингите са били най-високи, когато е ставало въпрос за филми.
Филмът "Съкровището" с Никълъс Кейдж е достигнал дял от 30,5% в неделя вечерта, което е било с 8,5% над броя на гледалите същата времева зона през декември.
Миналата година Европейската комисия (ЕК) предупреди Испания, че може да предприеме съдебни действия, ако телевизиите не се съобразяват с европейското ограничение за до 12 минути реклами на всеки час.
Испанската асоциация на рекламистите предупреди от своя страна, че насищането с реклами пречи на ефективността на посланията им и отвращава зрителите.
Правителството на премиер Хосе Луис Родригес Сапатеро спря всички комерсиални реклами на обществените канали TVE1 и TVE2 от 1 януари.
Дотогава двете станции излъчваха 10 минути реклами на всеки час.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!