Китай планира да похарчи милиарди долари през следващите години, за да създаде компании в медийно-развлекателната област, които Пекин се надява да се конкурират със световни гиганти като "Нюз корпорейшън" и "Тайм Уорнър", и поради това ще отпусне донякъде желязната си хватка над тези индустрии, пише в. "Ню Йорк таймс".
Изглежда на най-високите нива на управление се заформя усещането, че се нуждаят от медийна машина, съизмерима с нарастващия статут и сила на Китай, казва пред вестника Джим Лори, бивш кореспондент на телевизия Ей Би Си, който преподава в Хонконгския университет и неотдавна се срещна с членове на ръководството на китайски държавни електронни медии.
Пекин се надява с този ход да подобри имиджа си в чужбина, като част от отдавнашните му усилия да използва "мека сила" вместо военна мощ за спечелване на приятели зад граница, отбелязва вестникът.
Китай ще позволи на частни и на чуждестранни компании да инвестират във всичко от музика, филми и телевизия до театър, танци и опера, макар че това ще става основно чрез държавни компании.
В съобщението от миналата седмица Пекин заяви, че държавни компании ще бъдат реорганизирани, за да може да получават външно финансиране.
Така те "ще могат да съществуват със собствени сили, вместо да са прикачени към правителствени отдели като паразити", се казва в изявлението, цитирано от "Ню Йорк таймс".
Компаниите ще са по-свободни да финансират и произвеждат широка гама развлекателни и културни предавания за Китай и дори за износ в чужбина.
Макар и Китай засега да не е съобщил подробен план, едно от изключенията в тази реформа вероятно ще са новинарските предавания, които са под контрола на Китайската комунистическа партия, отбелязва "Ню Йорк таймс".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!